Wednesday, January 30, 2013

200 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בפקיסטן; 15 הרוגים במאלי; 11 חיילים נהרגו בתימן; 8 הרוגים בניגריה; 6 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בעיראק; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; טימבוקטו נכבשה בידי כוחות צרפתיים וממשלת מאלי; 35,566 בני-אדם נהרגו בטורקיה במלחמה נגד הכורדים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 בינואר 2013 על הריגתם של 200 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. כמו כן נמסר על 79 צעירים סורים שנורו למוות באזור העיר חאלב בידי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. דוברי המורדים בסוריה מסרו כי כוחותיהם הצליחו ליירט מטוס קרב באזור העיר חאלב. מקורות באו"ם מסרו כי מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה בחודש מרס 2011 נמלטו מסוריה יותר מ-700,000 בני-אדם. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים קטלניים שכללו הפצצות אוויריות, רצח של שבויים, ירי של צלפים לעבר אזרחים פיצוץ של מטעני-חבלה ומכוניות תופת, ביזה ואונס של נשים סוריות בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 בינואר 2013 על הריגתם של 6 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. אין אישור רשמי לידיעה הזו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 בינואר 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד חברי הארגון.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 בינואר 2013 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בעת שהשוטר אבטח עובדים המסייעים להעניק חיסון נגד מחלת הפוליו. עוד נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוויטה.
--
עיראק – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 בינואר 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של אנשי כוחות הביטחון במהלך הפגנות מחאה נגד ממשלת עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-29 בינואר 2013 על הריגתם של 11 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 בינואר 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בעיר מוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 בינואר 2013 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. מקורות נוספים מסרו כי מתנהלים דיונים על הפסקת-אש בין הארגון לבין ממשלת ניגריה.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-29 בינואר 2013 על כיבושה מחדש של העיר טימבוקטו בידי כוחות צרפתיים וכוחות צבאיים של ממשלת מאלי במהלך קרבות שהתנהלו נגד טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. הכוחות הצרפתיים נמנעים מלפרסם את מספר ההרוגים בקרבות. מקורות מקומיים מסרו כי במהלך הקרבות האחרונים נהרגו לפחות 15 טרוריסטים מוסלמים בקרבות עם הכוחות הצרפתיים ואנשי הביטחון של ממשלת מאלי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-29 בינואר 2013 על הריגתם של 35,566 אזרחים בעימותים הקטלניים בין אנשי כוחות-הביטחון לבין חברי המחתרת הכורדית ב-30 השנים האחרונות.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-29 בינואר 2013 על הריגתו של קולונל מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: