Saturday, January 19, 2013

150 הרוגים בסוריה; 26 הרוגים בפקיסטן; 25 הרוגים נוספים בעיראק; 24 הרוגים בדרום-סודאן; 15 שוטרים נהרגים מידי יום באפגניסטן; 6 הרוגים בסומליה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; עשרות בני-ערובה נעדרים באלג'יריה; הרוג בתאילנד מירי של טרוריסטים מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 בינואר 2013 על הריגתם של לפחות 150 בני-אדם ביום של קרבות ועימותים קטלניים מאוד שהיו באזור חומס, דרעא, אידליב, דיר אל-זור, חאלב ובדמשק. קרבות פרצו בין מורדים כורדים לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים באזור הגבול המשוף בין סוריה לטורקיה. עיתונאי צרפתי נהרג מירי של צלף סורי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-18 בינואר 2013 על הריגתם של 15 שוטרים מידי יום בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות אפגניים מסרו כי המשטרה צריכה לקבל סיוע יותר הדוק מכוחות-הביטחון על-מנת לייעל את עבודה הביטחונית.

--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 בינואר 2013 על הריגתם של פוליטיקאי בכיר ושלושת שומריו מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתם של 22 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות-שבטיות חמושות.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים לא רשמיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2013 על הריגתם של 25 בני-אדם נוספים בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק. בשלושת הימים האחרונים נהרגו עשרות רבות של בני-אדם ועוד מאות נפצעו בהתקפות על שיעים וכורדים בצפון עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בינואר 2013 על הריגתו של עיתונאי מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר מוגדישו. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 ילדים בדרום סומליה מירי של כוחות-הביטחון האפריקאים המסייעים לממשלת סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום סודאן מסרו ב-18 בינואר 2013 על הריגתם של 24 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות בדרום סודאן. נמסר על נעדרים אחדים באירועים האלימים הללו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-18 בינואר 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפעולה צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קאנו.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-18 בינואר 2013 כי בעקבות הפעולה הצבאית נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שתקפו מתקן גז, נעדרים עשרות בני-ערובה שנלקחו בידי אנשי אל-קאעידה. עד כה נמסר על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם ויותר מ-15 טרוריסטים מוסלמים.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-18 בינואר 2013 על הריגתו של מנהיג מקומי מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: