Sunday, January 13, 2013

120 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים במאלי; 50 הרוגים בסודאן; 3 עיתונאים נהרגו בפקיסטן בפיגוע; 4 חיילים נהרגו בתאילנד; 3 צרפתים נהרגו בסומליה במבצע חילוץ כושל; 2 חיילים נהרגו בתימן מירי של טרוריסטים מוסלמים; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; טייס-קרב צרפתי נהרג במאלי; הרוג בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 בינואר 2013 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. עיקר המאמץ של המורדים נעשה לאורך כל היממה האחרונה במחוז אידליב, בעוד המאמץ של כוחות-הביטחון של סוריה מתרכז באזור דמשק וחאלב. מקורות נוספים מסרו על ירי של צלפים לעבר ילדים, כמו כן נמסר על מאות אירועים אלימים נוספים שכללו הפצצות אוויריות, הנחת מטעני-חבלה והוצאות להרוג של שבויים בידי כל הארגונים. עשרות הרוגים בסוריה במהלך ביזה שנעשית בידי קבוצות חמושות רדיקליות. (דוברים אחרים מסרו על הריגתם של כ-100 בני-אדם במהלך היממה האחרונה).
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 בינואר 2013 על הריגתם של 3 עיתונאים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוויטה. כמו כן נמסר כי בעקבות הריגתם של 120 שיעים לפני יומיים, נערכות הפגנות סוערות של בני-העדה נגד ארגון הטליבאן וארגון אל-קאעידה האחראים לפיגוע הקטלני.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 בינואר 2013 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
צרפת – טרור – סומליה: מקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-12 בינואר 2013 על הריגתם של 2 חיילים צרפתים וחטוף צרפתי במבצע צבאי כושל נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-שבאב הפועלים בסומליה. החטוף היה קצין מודיעין צרפתי שנחטף בסומליה ב-2009.
--
סודאן – קורדופאן: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-12 בינואר 2013 על הריגתם של 50 מורדים בקרבות שפרצו עם כוחות-הביטחון של סודאן הפועלים בדרום קורדופאן.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-12 בינואר 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות על העיר קונא שנכבשה לפני יומיים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בקרבות השתתפו כוחות אוויריים מצרפת שבעזרתם נכבשה העיר מחדש בידי כוחות הממשלה. מקורות במאלי מסרו כי ארה"ב שוקלת לסייע לצרפת במלחמה נגד ארגוני הטרור במאלי בעזרת מערכת החיסולים-הממוקדים שלה (כפי שכתבנו במגזין זה לפני שבועות אחדים). כמו כן נמסר על טייס צרפתי שנהרג במאלי במהלך הפשיטה האווירית.
--
רוסיה –קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-12 בינואר 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-12 בינואר 2013 על הריגתו של אדם מירי לאחר חטיפתו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בקשמיר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-12 בינואר 2013 על הריגתם של 4 אנשי כוחות-הביטחון בשני פיגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: