Thursday, January 17, 2013

100 הרוגים בסוריה; 33 הרוגים בעיראק; 18 הרוגים בפקיסטן; 12 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים באלג'יריה; איש-ביטחון נהרג בתימן; עורך-עיתון חוסל בניגריה; שוטר נהרג בלוב מפיצוץ של מכונית-תופת; שופט נרצח בקווקז; חייל פקיסטני נהרג בקשמיר; צרפת תשלח למאלי 2,500 חיילים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו באזור דמשק, חומס, חאלב, אידליב, דרעא ודיר אל-זור. כמו כן נסמר על הריגתם של 22 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת באידליב. לאורך כל היום נרשמו מאות עימותים אלימים גם על רקע הפיצוץ הקטלני שגרם להריגתם של יותר מ-85 בני-אדם באוניברסיטת חאלב ביממה הקודמת.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בשיתוף עם כוחות נאט"ו. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר קאבול בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור ומחאה: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתם של 18 בני-אדם באירועים קטלניים שהתרחשו בצפון-מזרח פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתם של 33 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי התאבדות וירי שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק. עשרות רבות של בני-אדם נפצעו בתקריות הללו.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתו של איש-ביטחון בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר צנעא.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתו של עורך-עיתון מירי של טרוריסטים מוסלמים בלתי מזוהים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל חטיפתם של 41 עובדים זרים בפעולה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שתקפו מתקן גז ענק הממוקם ליד הגבול הלובי. מקורות נוספים מסרו כי ההרוגים הם בריטי, צרפתי ואלג'ירי. כוחות-הביטחון של אלג'יריה נכשלו בניסיון להשתלט על המתקן. כמו כן נמסר מפי דוברי אל-קאעידה באלג'יריה שהפעולה נועדה להפסיק את המתקפה הצרפתית במאלי.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-16 בינואר 2013 על כוונתה של צפרת לשלוח כ-2,500 חיילים כדי לסייע לממשלת מאלי במלחמתה נגד ארגוני הטרור האסלאמיים שהשתלטו על צפון מאלי. מאז שהחלה המעורבות הצרפתית לפני שבוע נהרגו מאות בני-אדם בהפצצות אוויריות של צרפת על יעדים בצפון מאלי. דוברי הארגון מסרו כי הם הצליחו לבלום את המתקפה הצרפתית.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתו של שופט בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-16 בינואר 2013 על הריגתו של חייל פקיסטני מירי של חיילים הודים שפעלו באזור חבל קשמיר. במהלך הימים האחרונים נהרגו לפחות 6 חיילים משני הצדדים בתקריות קטלניות בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: