Wednesday, January 9, 2013

124 הרוגים בסוריה; 12 כורדים וחייל טורקי נהרגו בטורקיה; 11 הרוגים בדארפור; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 7 הרוגים נוספים בפקיסטן; 3 הרוגים בניגריה; 2 חיילים הודים נהרגו בקשמיר; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 בינואר 2013 על הריגתם של כ-124 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה – בעיקר באזור דמשק, חומס, חאלב ובמחוז אידליב. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של מורדים רבים באזור העיר חאלב בקרבות עם כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מזוהים כפלסטינים מירי של חיילים סורים במהלך קרבות שהיו בעיירה אל-יארמוך. גורמים באו"ם מסרו כי הם "אינם יכולים להאכיל מיליון פליטים סורים" – אך הם כן יכולים להאכיל מיליוני בני-אדם המוגדרים כ"פליטים פלסטינים".
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בינואר 2013 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של חייל אפגאני המזוהה עם ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-8 בינואר 2013 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים קטלניים בין מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 שיעים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן המתנגדים לנוכחותם של בני-העדה השיעית בפקיסטן.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-8 בינואר 2013 על הריגתם של 11 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של סודאן לבין מורדים הפועלים באזור חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 בינואר 2013 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בטורקיה מסרו ב-8 בינואר 2013 על הריגתם של 12 חברי המחתרת הכורדית וחייל טורקי בהיתקלות שהתרחשה במזרח טורקיה. בשנת 2012 נהרגו כ-1,000 חיילים וחברי המחתרת הכורדית (ה-PKK) בעימותים הללו.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-8 בינואר 2013 על הריגתם של 2 חיילים הודים בהיתקלות עם חיילים פקיסטנים באזור חבל קשמיר. יממה קודם לכן נהרג חייל פקיסטני מירי של חיילים הודים שחדרו כנראה לאזור הפקיסטני של חבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: