Saturday, January 12, 2013

150 הרוגים בסוריה; 3,300 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן בשנת 2012; 50 הרוגים במאלי; מנהיג מקומי נהרג בתימן מירי של טרוריסטים מוסלמים; חייל נהרג בתאילנד;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 בינואר 2013 על הריגתם של 150 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה. דוברים האופוזיציה מסרו על כיבושו של בסיס מסוקים גדול במחוז אידליב בידי גורמי טרור אסלאמיים. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי במחוז חסכה שבצפון סוריה. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים קטלניים גם בדמשק, חמוס, אל-חמה, חאלב ודיר אל-זור. מתיחות ביטחונית נוספת בין סוריה לטורקיה על רקע חיסולו של מנהיג מורדים אסלאמי ליד גבול עם טורקיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-11 בינואר 2013 על הריגתם של 3,300 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית שנערכה לאורך כל שנת 2012.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-11 בינואר 2012 על הריגתו של מנהיג שבטי מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בשל קשריו עם גורמי ביטחון רשמיים בתימן.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-11 בינואר 2013 על הריגתם של עשרות בני-אדם – כולל חיילי ממשלת מאלי – בקרבות בין כוחות-הביטחון של מאלי לבין מיליציות אסלאמיות רדיקליות המזוהות עם ארגון אל-קאעידה שכבשו את העיר קונא. (מקורות נוספים מסרו על לפחות 50 הרוגים ביממה האחרונה). ממשלת מאלי ביקשה את התערבותו של האו"ם המשבר החמור. ארגוני הטרור במאלי הצליחו להשתלט על יותר ממחצית מאלי בשבועות האחרונים.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-11 בינואר 2013 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: