Friday, March 7, 2014

50 הרוגים בסוריה; 16 נוצרים נהרגו בניגריה; 13 הרוגים בעיראק; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 10 חיילים וטרוריסטים נהרגו באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 5 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 2 הרוגים בפקיסטן; חייל נהרג בטורקיה; פיגועים וקרבות עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסוריה, בתימן, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-6 במרס 2014 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ותקריות אלימות בין כוחות הביטחון של סוריה לבין המורדים וארגוני הטרור הפועלים ברחבי סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של חמישה בני-אדם ועל פציעתם של 22 נוספים מפיצוץ של גופה ממלוכדת בעיר אל-חאמה. 15 הרוגים נוספים היו בעקבות פיצוץ של מכונית-תופת שהופעל באזור העיר חומס.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 במרס 2014 על הריגתם של 13 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-6 במרס 2014 על הריגתם של 5 חיילים בקרבות עם מורדים שפעלו באזור העיר הבירה ג'ובה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-6 במרס 2014 על הריגתם של 16 נוצרים מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור העיר ג'וס.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים במגראב מסרו ב-6 במרס 2014 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. רק מקור אחד מסר על האירוע שהתרחש ב-5 במרס 2014.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-6 במרס 2014 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. כמו כן נמסר על מעצרם של 43 טרוריסטים נוספים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 במרס 2014 על הריגתם של 5 חיילים בהתקפה של כוחות נאט"ו בשל טעות בזיהוי. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-6 במרס 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של רימון יד שהושלך בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-6 במרס 2014 על הריגתו של חייל טורקי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. מאז חודש מרס 2013 מתנהלות שיחות בין המשטר הטורקי לבין אנשי המחתרת הכורדית. ככול הידוע זהו החייל הטורקי הראשון שנהרג בפעולה של המחתרת הכורדית מאז שהוכרזה הפסקת-אש בין הצדדים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: