Friday, March 14, 2014

50 הרוגים בסוריה; 21 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בדרום-סודאן; 15 הרוגים בפקיסטן;  4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בתימן; 2 הרוגים בטורקיה; שוטר נהרג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו במאלי, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים מסרו ב-13 במרס 2014 על הריגתם של כ-50 בניי-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות בטורקיה מסרו על קרבות קשים עם הרוגים רבים בצפון סוריה ליד הגבול עם טורקיה. ביומיים האחרונים נמסר דיווח על הריגתם של כ-50 בני-אדם בקרבות הללו.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בסוריה מסרו ב-13 במרס 2014 על הריגתם של 21 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק. במהלך היום היו עשרות התקפות טרור יזומות של יחידים הפועלים במסגרת ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-13 במרס 2014 על קרבות קשים בצפון המדינה שבמהלכן נהרגו לפחות 20 בני-אדם. מקורות נוספים מסרו כי במהלך היומיים האחרונים נערכה התקפה צבאית נרחשת של ממשלת דרום-סודאן נגד המורדים הפועלים באזור.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 במרס 2014 על הריגתם של 2 חיילים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-13 במרס 2014 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 במרס 2014 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בשתי תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה. אחד מההרוגים היה טרוריסט מוסלמי מתאבד שנורה לפני שהוא הצליח לבצע את זממו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 במרס 2014 על הריגתם של 15 בני-אדם בהתקפה של ירי ורימונים שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
טורקיה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים מקומיים בטורקיה מסרו ב-13 במרס 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים קטלניים בין אנשי כוחות הביטחון לבין מפגינים שיצאו למחות נגד הממשלה האסלאמית של ארדואן וכן בשל מותו של נער שנפגע בשנה שעברה במהלך הפגנה נגד השלטונות. מקורת נוספים מסרו כי הפגנות מחאה רחבות היקף נערכו בערים המרכזיות של טורקיה. חלק מהמפגינים קראו לארדואן "רוצח" בשל האירועים האחרונים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: