Wednesday, March 19, 2014

500 הרוגים בניגריה בימים האחרונים; 100 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים באפגניסטן; 11 הרוגים בסומליה; 10 הרוגים בעיראק; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בתימן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 3 הרוגים נוספים בלבנון; 2 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בסודאן, בניגריה, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו 18 במרס 2014 לתקשורת הטורקית על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים בין הצבא הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה, וכן בהפצצות של הצבא הסורי על מרכזי הערים. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. בישראל נמסר על פציעתם של 4 חיילי צה"ל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל ברמת-הגולן. בתגובה לאירוע, צה"ל תקף מטרות צבאיות של הצבא הסורי ברמת-הגולן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 במרס 2014 על הריגתם של יותר מ-500 בני-אדם בהתקפות של מוסלמים על כפרים נוצריים שהתבצעו במהלך הימים האחרונים. עשרות כפרים הותקפו; אחדים מהם נהרגו עד ליסוד; נשים רבות נאנסו או נחטפו; אלפי בנ-אדם הפכו לפליטים. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 במרס 2014 על הריגתם של 25 בני-אדם - כולל טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן - בשתי אירועים קטלניים שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 במרס 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של עימותים קטלניים שהיו בין אנשי כוחות-הביטחון של פקיסטן לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 במרס 2014 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים מסרו על התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה על ביתו של מנהיג מיליציה אנטי אל-קאעידה הפועלת באזור העיר פלוג'ה. ככול הידוע במקרה הזה נהרגו לפחות 8 בני-אדם ונפצעו כ-15 נוספים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 במרס 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם בתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. מקורות נופים מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 2 חיילים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 במרס 2014 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-שבאב. בין ההרוגים היה קצין בכיר.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-18 במרס 2014 על הריגתם של 2 חיילים בידי מליציה שבטית חמושה הפועלת כנראה באזור מחוז ג'ונגליי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-18 במרס 2014 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-18 במרס 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים סונים לטרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור העיר טריפולי. עד כה נהרגו בקרבות 15 בני-אדם ונפצעו כ-90 נוספים. מקורות צבאיים בלבנון מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 2 חיילים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: