Monday, March 24, 2014

50 הרוגים בסוריה; 24 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בניגריה; 12 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בקניה; הרוג בלבנון; טורקיה הפילה מטוב קרב סורי;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, בסוריה, בעיראק, בלוב, בתימן, בסומליה, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-23 במרס 2014 על הריגתם של 50 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברבו הערים המרכזיות של סוריה. גורמים נוספים מסרו על קרבות בצפון סוריה ובאזור הגבול עם לבנון. גורמים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מקורות רשמיים בטורקיה אישרו את הפלתו של מטוס קרב סורי שחדר לטענתם לתחום האווירי של טורקיה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתו בידי של בן דודו של אסד, הילאל אל-אסד, בקרבות עם המורדים בלטקיה. הילאל היה מפקד ההגנה הלאומית של המשטר.
--
בלבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-23 במרס 2014 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 13 בקרבות שפרצו ביער ביירות בין תומכי אסד לבין מתנגדיו הפועלים בעיר.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 במרס 2014 על הריגתם של 24 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בכל רחבי עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-23 במרס 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של תימן לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים בצפון תימן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-23 במרס 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים מפיצוץ של רימון יד שהושלך בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-שבאב הפועל בסומליה. הפיגוע היה בכנסייה נוצרית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 במרס 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו במרכז מסחרי בצפון ניגריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 במרס 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 במרס 2014 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים באזור העיר קראצ'י.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: