Monday, April 17, 2017

טרור אסלאמי - 200 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; 4 חיילים נהרגו בסעודיה; 3 הרוגים בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה; ארדואן ניצח במשאל-העם בטורקיה ברוב דחוק של 1.4 אחוזים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, במאלי, בפיליפינים, בבנגלדש, בסומליה, בקמרון, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 200 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-16 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של יותר מ-25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ביום של קרבות קשים שהיו באזור העיר אל-רקה. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסר שמספר ההרוגים בפיגוע-ההתאבדות שהיה באזור העיר חאלב עלה ל-126 בני-אדם – מהם היו 68 ילדים. זה היה אחד מפיגועי-הטרור הקטלניים ביותר שהיו בסוריה בשנה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק. דוברים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו כי במהלך ארבעת הימים האחרונים נהרגו כ-2,900 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות קשים מאוד שהיו באזור העיר מוסול. מקורות כורדיים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" בעיראק עדיין מחזיק בידיו יותר מ-3,400 יזידים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-16 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בדרום תימן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 חיילים סעודים מירי של צלף שפעל ליד הגבול המשותף בין שתי המדינות. עוד נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר מארגון "אל-קאעידה" בידי מיליציות שבטיות פרו-סעודיות הפועלות בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 באפריל 2017 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בין הצבא האפגאני לבין טרוריסטים מוסלמים שפעלו ליד הגבול המשותף עם פקיסטן. מרבית ההרוגים היו כנראה טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-16 באפריל 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שניסו לשגר פצצות מרגמה לעבר העיר מוגדישו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-16 באפריל 2017 על הריגתו של שומר כפרי מירי של חברי המחתרת הכורדית שפעלו בדרום-מזרח טורקיה. משאל-העם שהתקיים בטורקיה במהלך היממה האחרונה עבר יחסית שקט, למעט מקרה אחד בו נהרגו 2 בני-אדם בקרב יריות שהיה בדרום-מזרח טורקיה שהתבצע כנראה בידי אוהדי מחתרת הכורדית הפועלת באזור. טורקיה הפכה לדיקטטורה אסלאמית בעקבות נצחונו של ארדואן ברוב דחוק של 1.4 אחוזים. טענות קשות באופוזיציה הטורקית על זיופים במשאל-העם שנערך שם אתמול. ארדואן ישלוט בטורקיה עד שנת 2028.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: