Friday, April 14, 2017

טרור אסלאמי - 283 הרוגים ביממה האחרונה

160 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים באפגניסטן;  40 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בצ'אד; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; ארה"ב הטילה לראשונה פצצה עם עוצמת פיצוץ של 11 טון חומר נפץ על מחוז ננגרהאר באפגניסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בלוב, בתימן, בקמרון, בניגריה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 283 ההרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-13 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. דוברים רשמיים בסוריה האשימו את ארה"ב שהיא הפציצה מצבור של נשק כימי של ארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיר אל-רקה שגרמה לפגיעה באזרחים, לטענתם. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דיר אל-זור, דרעא ובמחוז אידליב במהלך היממה האחרונה. קרבות עם נפגעים היו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו -13 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-160 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי בעיראק מסר על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים בהפצצה אווירית אחת שנערכה במחוז אל-אנבר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-13 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות שיעים בתימן מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 100 מאנשי המיליציות הסוניות הפרו-סעודיות.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 באפריל 2017 על הריגתם של 45 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר קאבול. לראשונה, ארה"ב הטילה פצצה בת 11 טון חומר-נפץ במחוז ננגרהאר נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מרבית ערוצי החדשות בעולם סיקרו את האירוע.
--
פקיסטן – טרור: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-13 באפריל 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות יזומה שנערכה במרכז פקיסטן באזור העיר דרה גאזי חאן. מקורות נוספים בפקיסטן מסרו על מעצרם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים כולל חברים בארגון "אל-קאעידה".
--
צ'אד – טרור: מקורות רשמיים בצ'אד מסרו ב-13 באפריל 2017 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה יזומה שנערכה על שיירה של אסירים שהועברו לכלא אחר ברחבי המדינה. דוברים ממשלתיים בצ'אד סירבו למסור מי היו האסירים ומי היו התוקפים. ההערכה היא שזו הייתה פעולה של אחד מהארגונים האסלאמיים הרדיקאליים הפועלים בצ'אד.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: