Friday, April 21, 2017

טרור אסלאמי - 235 הרוגים ביממה האחרונה

60 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים באפגניסטן; 30 הרוגים בעיראק; 17 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בתימן; 16 מאנשי מחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 15 הרוגים בלוב; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 4 הרוגים בקמרון בפיגוע-התאבדות; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ברוסיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתאילנד; שוטר וטרוריסט מוסלמי נהרגו בצרפת; טרוריסט מוסלמי נהרג בגוש-עציון; 82 עובדי-סיוע נהרגו בדרום-סודאן בשלושת השנים האחרונות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בלוב, בתימן, בניגריה, בקמרון, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 225 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר תדמור. דובר צבאי בסוריה מסר על הרחבת השליטה של הצבא הסורי באזור כולו תוך כדי פגיעה קשה בארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר מפי דובר צבאי נוסף על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור דמשק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים מסרו על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר חאלב. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם נוספים בקרבות שהיו באזור מחוז אידליב, דרעא, דיר אל-זור, אל-רקה, חומס, אל-חמה, לטקיה ודמשק. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו כי במהלך הימים האחרונים נהרגו עשרות אזרחים בהפצצות אוויריות של כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים בעיראק מסרו על הצלחות קרקעיות נוספות ברוב האזורים בהם נמצא ארגון "המדינה האסלאמית". ארה"ב אישרה סיוע צבאי לכוחות הפשמרגה בעיראק סכום של 295 מיליון דולר. מקורות ביטחוניים בבריטניה מסרו כי במהלך השנה האחרונה נהרגו 1,300 טרוריסטים מוסלמים בהפצצות של חיל-האוויר הבריטי שנערכו בעיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בממשלת עדן מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים שיעים בסדרה של קרבות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים בתימן מסרו שכוחותיהם הצליחו להתנקש בחייו של אחד מהמפקדים הבכירים של ממשלת עדן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של קרבות בין שתי מיליציות מקומיות חמושות הפועלות באזור העיר טרהונה בצפון-מערב לוב.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של 82 עובדי-סיוע בשלושת השנים האחרונות בידי כל הכוחות החמושים הפועלים ברחבי דרום-סודאן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם – כולל טרוריסטים מוסלמים, חיילים ושוטרים – בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. לפחות 45 מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגאני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה באזור פנג'אב.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך פשיטה של הצבא הניגרי שנערכה בצפון ניגריה.
--
קמרון – טרור: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו ליד הגבול המשותף עם ניגריה.
--
מצרים - טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של 16 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
רוסיה – טרור: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות משטרתית שנערכה בצפון מוסקבה. דוברים רשמיים מסרו שהשניים תכננו לבצע פיגוע רב-נפגעים במוסקבה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל טרם-זמנו בדרום תאילנד.
--
צרפת – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסט מוסלמי שחוסל בידי שוטרים אחרים במהלך פיגוע-ירי שהתבצע בפריז. גורמים ביטחוניים מסרו על מצוד נרחב אחרי טרוריסט מוסלמי נוסף. ארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות למעשה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 באפריל 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי ב-19 באפריל 2017 במהלך פיגוע-דריסה שהתבצע באזור גוש עציון. בפיגוע נפצע אזרח ישראלי אחד. הטרוריסט נהרג מירי של כוחותינו שהיו במקום.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: