Saturday, April 29, 2017

טרור אסלאמי - 300 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 15 טרוריסטים מוסלמים ו-5 חיילים נהרגו בניגריה;  10 הרוגים בתימן; 8 הרוגים באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בתאילנד בפיגוע אסלאמי; 3 חיילים נהרגו בסומליה; 2 חיילים נהרגו בסעודיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בתאילנד, בקשמיר, בניגריה, במאלי בלוב, בתימן, בסודאן, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בבנגלדש, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 300 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים ערביים נוספים מסרו ב-28 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים מאוד ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו במקומות רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות בני-אדם בהפצצות אוויריות שנערכו על 3 בתי-חולים הנמצאים בצפון סוריה. קרבות קשים עם נפגעים רבים היו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים נוספים מסרו שכמחצית מהנפגעים היו בקרבות קשים מאוד במחוז ריף דמשק. קרבות עם נפגעים רבים נרשמו גם בין הכוחות הכורדיים לבין הצבא הטורקי לאורך הגבול המשותף.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-28 באפריל 2017 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 באפריל 2017 על הריגתם של 10 מאנשי המיליציות השיעיות בסדרה של קרבות שהיו באזור העיר תעז במהלך התקפות של המיליציות הסוניות הפועלות באזור. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים סעודים במהלך סיור שנערך ליד הגבול המשותף עם תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 באפריל 2017 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של פיגועים ובתקפות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי אפגניסטן. ארגון "הטליבאן" מסר שהוא החל את "מתקפת האביב" השנתית שלו ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו ב-28 באפריל 2017 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מ"רשת חאקאני" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר מפי מקורות צבאיים בפקיסטן על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים במחוז בלוצ'יסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 באפריל 2017 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" ליד העיר קסמאיו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-28 באפריל 2017 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 חיילים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי מארגון "בוקו חראם" שפעל בצפון ניגריה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-28 באפריל 2017 על הריגתם של 5 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בדרום תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: