Sunday, May 13, 2012

15 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; מנהיג שיעי נהרג בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 במאי 2012 על הריגתם של 15 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. ארגון אסאלמי קיצוני בשם "אל-נוסרא" נטל אחריות לפיגוע הקטלני שהתבצע בדמשק ב-11 במאי 2012 שבעקבותיו נהרגו לפחות 55 בני-אדם. ארגון "אל-נוסרא" נטל אחריות לפיגועים קודמים שהתרחשו בסוריה במהלך החודשים האחרונים. מקורות נוספים מסרו כי אין הרבה מידע על הארגון או על מספר הפעילים החברים בו. ההערכה היא שלארגון "אל-נוסרא" יש קשר כלשהו לארגון אל-קאעידה הפועל בעיראק. בהודעה שנמסרה לאחר הפיגוע נאמר ש"על המשטר להפסיק להרוג מאמינים סונים", ואם המשטר העלווי לא יפסיק לטבוח באוכלוסייה, יהיו פיגועים קשים הרבה יותר בעתיד. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 במאי 2012 על הפגזה מסיבית של הצבא הסורי על שכונות אחדות בעיר חומס. כמו כן נמסר על מחסומים רבים שהוצבו בעיקר באזור העיר דמשק, וכן גם בחאלב, בחומס וסדיר אל-זור. מקורות בטורקיה מסרו על שחרורם של 2 עיתונאים טורקים שנעצרו בידי שלטונות הביטחון של סוריה. השחרור התבצע בתיווכה של איראן. גורמים מדיניים בארה"ב מסרו ב-12 במאי 2012 על פגישה שנערכה עם נציגי הכורדים בסוריה בנוגע לעתידה של סוריה לאחר שלטונו של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 במאי 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו. מקור צבאי נוסף מסר כי לפחות חייל נאט"ו אחד נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת חודש מאי 2012 נהרגו באפגניסטן 14 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 153 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 במאי 2012 על הריגתם של 4 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הארט שבמערב אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 במאי 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 12 נוספים בסדרה של פיגועים שתבצעו בידי פעיל טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. בין ההרוגים היה קצין משטרה בכיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בניגריה מסרו ב-12 במאי 2012 על הריגתו של מנהיג שיעי מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. ארגון הטרור "בוקו חראם" הדוגל בגישה הסונית של האסלאם, מתנגד לנוכחותם של שיעים בניגריה, וכן גם לנוכחותם של נוצרים ושל בני דתות אחרות. מקור משטרתי נוסף מסר ב-12 במאי 2012 על לכידתו בעיר קאנו של מוחמד סולימאן שהוא אחד ממנהיגיו הבכירים של ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: