Thursday, May 3, 2012

25 הרוגים בסוריה; 27 חיילים נהרגו בסודאן; 22 הרוגים נוספים במאלי; 11 הרוגים במצרים; 7 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בסומליה; 4 שוטרים נהרגו באלג'יריה; 3 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בטורקיה; הרוג בעיראק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים בלבנון ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 במאי 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם מירי של חיילים סורים ובקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל באזור העיר חאלב. מקורות נוספים מסרו כי במהלך היום התרחשו אירועים קטלניים נוספים בין הצבא הסורי לבין אזרחים תוך כדי ירי מסיבי לעבר בתי התושבים במקומות רבים ברחבי סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה באזור העיר קאבול לרגל ביקורו של הנשיא אובמה באפגניסטן במהלך הלילה הקודם.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-2 במאי 2012 על הריגתו בדקירה של אחד משומרי-הראש של בכיר במפלגה פוליטית שהתעמתה עם ראש-ממשלת עיראק, נורי אל-מליכי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. בין ההרוגים היו 2 חברי פרלמנט סומלים.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-2 במאי 2012 על הריגתם של 27 חיילים מסודאן במהלך קרבות שפרצו בשטחים השנויים במחלוקת בין שתי המדינות.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-2 במאי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-2 במאי 2012 על הריגתם של 4 שוטרים במארב של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
מאלי – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-2 במאי 2012 על הריגתם של 22 בני-אדם נוספים בניסיון של מורדים לבצע הפיכה נגדית נגד המשטר הצבאי החדש של מאלי. עד כה נהרגו לפחות 27 בני-אדם.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-2 במאי 2012 על הריגתם של 3 חברי המחתרת הכורדית – ה-PKK – בהיתקלות עם חיילים טורקים הפועלים במזרח המדינה.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-2 במאי 2012 על הריגתם של 11 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בעימותים קטלניים שפרצו בין כוחות-הביטחון של מצרים לבין גורמים אסלאמיים במהלך הפגנות אלימות בקהיר, שנערכו ליד משרד ההגנה, על רקע מערכת הבחירות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: