Wednesday, May 16, 2012

48 הרוגים בסוריה; 7 חיילים נהרגו בתימן; 7 פעילי טרור נהרגו בקווקז; 6 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; שוטר נהרג בעיראק; 100 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בשלושת החודשים האחרונים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של לפחות 48 בני-אדם בהפגזות נוספות של הצבא הסורי על יישובים אחדים בצפון סוריה. בין ההרוגים היו 20 בני-אדם שהשתתפו בהלוויה שנפגעו מירי של חיילים סורים. כמו כן נמסר מפי גורמים מקומיים על עימותים קטלניים נוספים שהתרחשו בין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". גורמים אסלאמיים רדיקליים מטוניסיה החלו להצטרף למאבק המתנהל בסוריה נגד הנשיא בשאר אל-אסד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתו של שוטר מקומי ועל פציעתם של 7 נוספים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 7 חיילים תימנים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. במהלך הימים האחרונים נהרגו עשרות חיילים ופעילי טרור מוסלמים בקרבות קטלניים שהיו בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין חיילי הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. ביממה האחרונה נהרגו לפחות 12 בני-אדם בהתקפות של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות כורדיים מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 100 חברי המחתרת הכורדית בשלושת החודשים האחרונים בפעילות קרבית נגד חיילים טורקים ונגד חיילים איראנים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלויות עם אנשי כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: