Monday, May 28, 2012

33 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בהפצצה של נאט"ו באפגניסטן; 4 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 פעילי טרור נהרגו בעיראק; כהן דת מוסלמי נהרג בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים בסוריה האשימו ב-27 במאי 2012 את פעילי אל-קאעידה בטבח האזרחים בעיירה חולה בה נהרגו לפחות 100 בני-אדם – בהם נשים וילדים רבים. מקורות באופוזיציה הסורית האשימו את אנשי "השביחה" הפועלים למען המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. עדויות קשות התפרסמו במהלך היממה האחרונה על הבטח שהתחולל בעיירה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 33 בני-אדם נוספים בקרבות ובהפגזות של הצבא הסורי על שכונות אחדות ברחבי סוריה – בעיקר באזור העיר אל-חאמה. דוברים נוספים מסרו על הרס רב של בתים, על ביזה ועל אונס שיטתי של נשים בידי חיילים סורים של חברי כנופיות "השביחה". אנשי "הצבא הסורי החופשי" החלו לנקום את הטבח על-ידי הוצאתם להורג של כל אנשי "השביחה" שנתפסו במהלך הימים האחרונים, וכן נורו למוות 2 גנרלים בצבא הסורי הנאמן למשטר. רוסיה מסכימה להחלפתו של בשאר אל-אסד בסגנו - עד לקיומן של בחירות כלליות בסוריה.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם (בני משפחה אחת) בהפצצה של כוחות נאט"ו על בסיסי טרור של ארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2012 על הריגתם של 4 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 7 נוספים מירי של טיל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן לעבר מרכז מסחרי.
--
עיראק – טרור: מקורות משטרתיים בעיראק מסרו ב-27 במאי 2012 כי בהתקפה שנערכה יום קודם לכן באזור העיר בגדאד, נהרגו 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בניגריה מסרו ב-27 במאי 2012 על הריגתו של כהן דת מוסלמי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: