Wednesday, May 2, 2012

30 הרוגים בסוריה; 18 הרוגים בתימן; 12 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים במאלי; 2 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילים נהרגו בדרום-תאילנד; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-1 במאי 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים. מקורות נוספים ציינו על הריגתם של 11 בני משפחה אחת באזור מחוז אידליב. עוד 12 חיילים נהרגו בדיר אל-זור. מקורות נוספים בסוריה מסרו על מצבם העגום של תושבים מקומיים במחוז אידליב ובמחוז דרעא לאור הפעילות הצבאית האינטנסיבית של הצבא הסורי נגד אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות באו"ם מסרו כי מאז ה-12 באפריל 2012 נהרגו לפחות 34 ילדים בעימותים קטלניים בין חיילים סורים לאזרחים על רקע מלחמת-האזרחים המתחוללת בסוריה מאז ה-15 במרס 2011. במהלך היממה האחרונה נמסרו מפי גורמים רבים בסוריה ומחוצה לה אומדים שונים על מספר ההרוגים ביממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה. הפעולה נערכה בידי כוחות נאט"ו הפועלים באזור. בשעות הערב נמסר על ביקורו של אובמה באפגניסטן. לאחר ביקורו בעיר קאבול, ארגון הטליבאן ערך התקפת התאבדות.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-1 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור הפועלים במחוז האוטונומי בלוצ'יסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-1 במאי 2012 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-1 במאי 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם בפיגועי טרור שהיו באזור העיר מוגדישו ובאזור סומלילנד – שם נהרגו לפחות 11 בני-אדם בקרבות בים פעילי טרור מוסלמים לבין חיילים אתיופים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-1 במאי 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-1 במאי 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על תחנת טלוויזיה מקומית.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-1 במאי 2012 על הריגתם של 2 חיילים בפיגוע שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור - רצועת-עזה; מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-1 במאי 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל. בעקבות הירי, צה"ל תקף אווירית מטרות טרור ברצועת-עזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: