Monday, May 21, 2012

34 הרוגים בסוריה; 21 הרוגים בתימן; 18 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בלבנון; הרוג בפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 במאי 2012 על קרבות קשים שפרצו בדמשק בין אנשי "הצבא הסורי החופשי", לבין כוחות הביטחון, ושבמהלכם נהרגו קצינים בכירים מאוד כולל אסיף שווכאת שהוא גיסו של הנשיא בשאר אל-אסד. גורמים רשמיים דחו מכל וכל את הפרסום הזה באמצעות הטלוויזיה הסורית. במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים קטלניים בין כוחות-הביטחון לבין אזרחים במקומות אחדים ברחבי סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 34 בני-אדם בעימותים הללו – 20 מהם נהרגו בהפגזה של הצבא הסורי על העיר אל-חאמה. מקורות כורדיים מסרו ב-20 במאי 2012 על מנוסתם של כורדים מסוריה לעיראק בשל הקרבות המתחוללים במזרח סוריה בין כוחות-הביטחון לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". דוברים באו"ם מסרו על פיצוץ של מטען-חבלה בעת שעברה שיירה של משקיפים או"ם באזור העיר דומא.
--
לבנון – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חיילים לבנונים במהלך עימותים אלימים שפרצו בעיר טריפולי בין מתנגדי אסד לבין תומכיו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במבצע צבאי משולב שנערך במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות אתניות-פוליטיות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב- 20 במאי 2012 על הריגתם של 21 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במשך שעות אחדות בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. מקור נוסף מסר שמרבית ההרוגים היו חיילים סומלים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מירי של חיילים שפרצו בצפון הקווקז.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתו של אדם אחד בקרבות שפרצו בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


2 comments: