Thursday, May 31, 2012

45 הרוגים בניגריה; 39 הרוגים בסוריה; 16 פעילי טרור ו-8 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 9 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בעיראק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 39 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי באזור העיר דיר אל-זור, באזור העיר דמשק, בחומס ובאל-חמה. גורמים נוספים מסרו כי חלק מההרוגים הוצאו-להורג בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר. מקורות נוספים מסרו על עימותים קטלניים נוספים שהיו במקומות נוספים ברחבי סוריה. מקורות באו"ם מסרו על מציאתן של 13 גופות כפותות של גברים שנורו למוות בדיר אל-זור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 8 שוטרים אפגנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מזרח אפגניסטן. כמו כן נמסר מפי גורמים רשמיים על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעולה צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים במחוזות קאבול והלמנד.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה אווירית של הצבא התימני על בסיסי טרור הנמצאים בדרום המדינה. מקור נוסף מסר שנערכו שתי התקפות אוויריות באזור הדרום.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב הפועלים במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 45 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו על רקע אתני-פוליטי-דתי בדרום-מזרח המדינה. מקורות נוספים מסרו על הריסתן של כנסיות אחדות במהלך ההתקפה. כ-2,000 בני-אדם הפכו לפליטים בעקבות האירועים הללו. ממשלת ניגריה הזרימה כוחות לאזור כדי למנוע מעשי טבח נוספים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: