Sunday, May 27, 2012

46 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בסוריה; 4 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בעיראק; 3 הרוגים באלג'יריה; 2 הרוגים נוספים באפגניסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; שוטר נהרג בניגריה; 70 הרוגים נוספים במאלי; טרוריסט בכיר נהרג בחבל קשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם נוספים מירי ומהפגזות של הצבא הסורי באזורים אחדים ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על ביזה, אונס ורצח של ילדים בידי כנופיות "השביחה" העלוויות הפועלות למען המשטר. במקומות אחדים באזור חומס נהרסו כפרים אחדים בהם פעל הצבא הסורי בימים האחרונים. בעקבות הטבח של הימים האחרונים, גורמים באופוזיציה הסורית שלחו קריאה נואשת ל"מדינות ידידות" להתערב צבאית נגד המשטר ונגד הנשיא בשאר אל-אסד. גורמים מדיניים בארה"ב מסרו ב-26 במאי 2012 על הצעה אמריקאית שהוגשה לרוסיה להיפטר מבשאר אל-אסד, אך להשאיר את הממשלה הסורית כפי שהיא לתקופה מסוימת.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בפיצוץ שהתרחש במחוז קנדהאר יום קודם לכן. עד כה נהרגו בפיגוע 5 בני-אדם.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש מאי 2012 נהרגו באפגניסטן 28 חיילי נאט"ו.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 3 חיילים עיראקים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בתימן מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 46 בני-אדם בסדרה של תקריות שהתרחשו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה: 27 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה נהרגו בדרום המדינה; 7 חיילים תימנים נהרגו במהלך מבצע צבאי נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה; 13 בני-אדם נהרגו בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון-תימן במחוז סעדה המאוכלס בשיעים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך מבצע צבאי יזום שנרצח מזרחית לעיר הבירה.
--
מאלי – בורקינה פאסו: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-26 במאי 2012 כי סביר להניח שמספר ההרוגים יגיע ל-100 בני-אדם בעימותים הקטלניים שפרצו באזור הגבול המשותף בן שתי המדינות. יום קודם לכן נמסר על כ-30 הרוגים בעימותים הללו.
--
הודו – קשמיר: מקורות רשמיים בקשמיר מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון טרור מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: