Wednesday, May 30, 2012

30 הרוגים נוספים בסוריה; 15 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 10 הרוגים בדרום-סודאן; 9 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בניגריה; הרוג בלבנון; בכיר בארגון אל-קאעידה חוסל באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתם של כ-30 בני-אדם נוספים בהפגזות נוספות של הצבא הסורי על שכונות אחדות בעיר אל-חמה. במהלך היממה האחרונה התגלו עשרות גופות של נרצחים והרוגים ברחבי סוריה. כמו כן, נמסר על מעשי אונס שיטתיים של חיילי הצבא הסורי וכנופיות "השביחה" כחלק ממסע ההפחדה של האוכלוסייה המתנגדת למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. פליטים סורים שהגיעו לטורקיה מסרו לנציגי האו"ם על מעשי אונס רבים ורציחות של משפחות שלמות בידי כנופיות "השביחה" וחיילים סורים הנאמנים למשטר.
--
סוריה – לבנון: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתו של אזרח לבנוני מירי של חיילים סורים שפעלו באזור הבקעה. עוד 4 אזרחים נפצעו מהירי שנעשה מתוך השטח הסורי לעבר השטח הלבנוני.
--
אפגניסטן – נאט"ו – אל-קאעידה: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 במאי 2012 על חיסולו של מספר 2 בארגון אל-קאעידה בפעולה אווירית של כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה של הצבא פקיסטני שנערכה במחוזות אורקזאי וחייבאר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בתימן מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה ו-3 חיילים תימנים בפעילות צבאית קרקעית ואוורית נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום תימן.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם (רובם אזרחים) בהתקפה של הצבא הסודאני שנערכה באזור הגבול המשותף.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתם של 4 סוחרים נוצרים מירי של פעילי טרור מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: