Tuesday, May 1, 2012

20 הרוגים בסוריה; 22 הרוגים בפקיסטן; 20 הרוגים באלג'יריה; 14 פעילי טרור מוסלמים ו-2 ילדים נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בניגריה; 3 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; אזרח לבנוני נפצע מירי של חיילים סורים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-30 באפריל 2012 על הריגתם של 20 אנשי מודיעין מפיצוץ של שני מטעני חבלה שהופעלו ליד שני מתחמים של המודיעין הסורי השוכנים בעיר אידליב. מקור בלבנון מסר על פיגועי התאבדות שהתבצעו בשני המתחמים של המודיעין הסורי באידליב. כמו כן מקורות נוספים מסרו כי חמושים ירו טילי RPG לעבר הבנק המרכזי של דמשק וכן לעבר סיור משטרתי. גורמים נוספים באופוזיציה הסורית הוסיפו כי במהלך היום התרחשו עימותים קטלניים נוספים בין כוחות הביטחון של סוריה הנאמנים למשטר לבין אנשי האופוזיציה הלוחמת הפועלת באזורים רבים ברחבי סוריה. מקורות באו"ם מסרו שהמשקיפים הנמצאים בסוריה אובדי-עצות לנוכח ההתנהגות הברוטאלית של כוחות-הביטחון כלפי האזרחים. המשטר הסורי מונע הגשת סיוע אזרחי לאזורים רבים ברחבי סוריה. מקורות לבנונים מסרו על פציעתו של אדם אחד מירי של חיילים סורים לעבר גולשי סקי שהיו בשטח הלבנוני.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 באפריל 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעולה צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא האפגני בשיתוף עם כוחות נאט"ו הפועלים במחוז קאבול ובמחוזות נוספים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 ילדים מפיצוץ של מטען-חבלה או מהפעלה מוקדמת של פצצה בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 באפריל 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. בחודש אפריל 2012 נהרגו באפגניסטן 40 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 137 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 באפריל 2012 על הריגתם של 22 בני-אדם במבצע צבאי ומשטרתי שנערך בעיר קראצ'י נגד אנשי מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות בעיר. המבצע החל לפני שלושה ימים ועד כה נהרגו לפחות 40 בני-אדם.
--
עיראק - טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתרחשה בעיראק במהלך היממה האחרונה. כל ההרוגים היו נשים וילדים של עובדי ממשלה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-30 באפריל 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים (כנראה שיעים) בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה. כמו כן נמסר על שחרורם של 73 חיילים תימנים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-30 באפריל 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של מרגמות בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 באפריל 2012 על הריגתם של 3 אזרחים ו-2 מחבלים מתאבדים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו נגד תחנת משטרה הנמצאת בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-30 באפריל 2012 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בעקבות התקפה של שיירה צבאית שנעה באזור הגבול עם מאלי השכנה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: