Monday, April 30, 2012




25 בני-אדם נהרגו בסוריה; 26 הרוגים בניגריה; 10 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 4 הרוגים נוספים בפקיסטן; הרוג בקניה בהתקפה על כנסייה נוצרית; 2,700 אזרחים נהרגו בפקיסטן בחיסולים-ממוקדים אמריקאים בשבע השנים האחרונות; סודאן הכריזה על מצב חירום ביטחוני;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין אזרחים ואנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל נגד המשטר. בין ההרוגים היו לפחות 4 חיילים שנפגעו בשתי תקריות. מקורות נוספים מסרו על הרס רב בערים מרכזיות ברחבי סוריה כמו בדרעא ובעיר אל-חמה. בשלושת הימים האחרונים נהרגו לפחות 160 בני-אדם בעימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 10 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז חאייבר. כמו כן נמסר כי נמצאה גופתו ערופת-הראש של רופא בריטי שנחטף לפני 4 חודשים בידי פעילי טרור מוסלמים הקשורים לארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. מקור נוסף ציין כי מספר ההרוגים היה 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 2,900 אזרחים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן בשבע השנים האחרונות.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 15 נוספים מפיצוץ של רימון יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב" הפעול בסומליה. זהו המקרה השני בשבועות האחרונים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 26 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על כנסייה הפועלת בקמפוס אוניברסיטאי השוכן בצפון ניגריה. מקור נוסף מסר כי בהתקפה נהרגו 2 פרופסורים, 5 דוקטורים ו-19 אורחים וסטודנטים.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים בסודאן מסרו ב-29 באפריל 2012 על הכרזתו של מצב חירום בידי נשיא סודאן לאור המתיחות הביטחונית השוררת עם דרום-סודאן באזורים השנויים בחלוקת. בשבועות האחרונים נערכו התקפות של צבא סודאן על דרום-סודאן שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: