Saturday, April 14, 2012

טרוריסט אוזבקי בכיר נהרג באפגניסטן; 15 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 14 הרוגים בסודאן; 11 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בתימן; 3 הרוגים נוספים בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 11 בני אדם מירי של אנשי כוחות הביטחון ביום השני של הפסקת-האש שהושגה בתיווכו של שליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן. מנגד, גורמים באופוזיציה הסורית קראו לכול תושבי סוריה לצאת להפגנות מחאה לאחר תפילות "יום השישי" של ה-13 באפריל 2012. גורמים בטורקיה מסרו על עימותים מזוינים בין כוחות-הביטחון של סורי לבין אנשי האופוזיציה הלוחמת באזור הגבול עם טורקיה. ברחבי סוריה נערכו הפגנות של אלפי תושבים במקומות רבים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו במלך היום על עימותים קטלניים נוספים שהין במקומות אחדים ברחבי סוריה ועל 31 הפרות של הפסקת-האש. בעיר דמשק נערכו הפגנות מחאה בשלוש שכונות לפחות. מפגינים בכל רחבי סוריה קראו ליום הזה "יום המהפכה לכל הסורים".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון אפגניסטן.
--
אוזבקיסטן – טרור – אפגניסטן: גורמים צבאיים בכירים ורשמיים באפגניסטן מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתו של עמאר שאחיב, מפקד בכיר ב"תנועה האסלאמית של אוזבקיסטן" המקושרת לארגון אל-קאעידה וארגון הטליבאן הפועל באפגניסטן ובפקיסטן. בפעולה שנערכה במחוז פריאב באפגניסטן השתתפו גם כוחות אמריקאים שסיפקו את המידע המודיעיני על הימצאותו של שאחיב באזור. שאחיב היה אחראי לשורה ארוכה של פיגועים שנערכו באפגניסטן ובפקיסטן, וכן הוא היה אחראי לאספקת נשק ותחמושת לגורמים רדיקאליים בשתי המדינות. מקורות נוספים באוזבקיסטן מסרו כי שאחיב היה אחראי גם לגיוס מתאבדים באפגניסטן במטרה לבצע פיגועים קטלניים נגד הכוחות האפגניים והכוחות של ברית נאט"ו המוצבים באפגניסטן. שאחיב היה אחראי לפיגוע ההתאבדות הקטלני שהתבצע ב-4 באפריל 2012 שבמהלכו נהרגו לפחות 10 בני-אדם. לפני שבועות אחדים נהרגו 2 מפקדים בכירים של "התנועה האסלאמית של אוזבקיסטן" בפעולה משותפת של כוחות נאט"ו וכוחות אפגניים שפעלו בתחומי אפגניסטן. ממשלת אוזבקיסטן הקימה בשנה האחרונה כוח צבאי מיוחד שתפקידו לטפל ביעילות נגד חדירתם של פעילי טרור מוסלמים המנסים לחדור מאפגניסטן לאוזבקיסטן כדי לסייע לאנשי "התנועה האסלאמית של אוזבקיסטן". גורמי ביון מערביים מסייעים לממשלה האוזבקית לטפל כהלכה באיום האסלאמי הרדיקלי הרוחש בגבול המשותף עם אפגניסטן. מידי שבועות אחדים הצבא האוזבקי יוצא למבצעים מיוחדים נגד פעילי טרור חברי "התנועה האסלאמית של אוזבקיסטן". בשנים האחרונות נהרגו באוזבקיסטן עשרות בני-אדם בפיגוע טרור שהתבצעו בידי פעלי טרור מ"התנועה האסלאמית של אוזבקיסטן". מאז הפלישה אמריקאית לאפגניסטן, גברה השפעתם של גורמים אסלאמיים רדיקאליים בכל רחבי אוזבקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה אווירית פקיסטנית שנערכה ליד הגבול עם אפגניסטן ובמחוזות קוראם ואורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במרכז עיראק. בין ההרוגים היו לפחות 2 שוטרים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות במרכז תימן. מקור נוסף מסר כי בתקרית היו מעורבים כוחות צבא מקומיים הפועלים בשם הממשלה המרכזית של תימן.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות בסודאן מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 13 חיילים סודאנים ועל הריגתו של פעיל טרור מקומי בקרבות שפרצו במחוז האוטונומי מדינת הנילוס הכחול. כמו כן נמסר על קרבות עזים בין הצבא הסודאני לבין הצבא של דרום-סודאן באזור מחוז אביי על רקע המתיחות בין שתי המדינות על האזור השנוי במחלוקת.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בהתקפות טרור אסלאמיות שנערכו יום קודם לכן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. עד כה נהרגו בהתקפות לפחות 10 בני-אדם. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו בניגריה מאות בני-אדם בהתקפות טרור של פעילים טרור מארגון "בוקו חראם".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: