Monday, April 2, 2012

50 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בפקיסטן; 11 הרוגים בניגריה; 7 חיילים נהרגו בתימן; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים נוספים בתאילנד; הרוג בקניה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-1 באפריל 2012 על הריגתם של 50 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. עימותים קטלניים נרשמו באזור חומס, אל-חמה, דיר אל-זור ובמקומות אחדים במחוז אידליב. ועידת "ידידי סוריה" המתכנסת בטורקיה דנה בדרכים לסייע לאופוזיציה הלוחמת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. המשטר הסורי מסר תגובה נרגזת על כינוס הוועידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם (ביניהם היו 2 חברי פרלמנט) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-1 באפריל 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם בעימותים קטלניים בין שתי מיליציות אתניות-פוליטיות הפועלות בעיר קראצ'י.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-1 באפריל 2012 על הריגתם של 7 חיילים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-1 באפריל 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של עשרות נוספים מפיצוץ של רימון יד באירוע שהתרחש יום קודם לכן. מקור רשמי בקניה האשים פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור הגבול בין סומליה לקניה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-1 באפריל 2012 על הריגתם של 11 בני-אדם בהיתקלות בין חיילים ניגרים לפעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפעול בצפון המדינה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-1 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בסדרת הפיצוצים שהיה יום קודם לכן בדרום המדינה שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. עד כה נהרגו לפחות 14 בני-אדם ונפצעו יותר מ-100 נוספים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: