Thursday, April 26, 2012

79 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים בדרום-סודאן; 12 פעילי טרור ו- 5 חיילים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בניגריה; 4 חיילים נהרגו באיראן; 4 פעילי טרור ו-2 אזרחים נהרגו בסומליה; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; מפקד בכיר באל-קאעידה נהרג בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות תקשורתיים בכוויית מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 79 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על ערים אחדות ברחבי סוריה. 57 הרוגים היו בעיר אל-חמה מהפגזות של הצבא הסורי על בתי התושבים. נמצאו גופות של 15 נשים בבית-ספר מקומי באל-חמה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על התקפה מסיבית של הצבא הסורי על העיירה דומא ליד העיר דמשק – שם נהרגו לפחות 30 בני-אדם ביומיים האחרונים. דוברים מסרו כי משלחת של האו"ם ביקרה בעיירה לפני יומיים, ובעקבות הביקור התגברה ההפגזה הסורית של העיירה. מקורות באו"ם מסרו כי בעקבות האירועים בסוריה, כחצי מיליון סורים זקוקים לעזרה תזונתית.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בשתי תקריות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה במערב אפגניסטן. מאז תחילת חודש אפריל 2012 נהרגו באפגניסטן 30 חיילי נאט"ו, ומאז תחילת השנה נהרגו באפגניסטן 127 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במוקמות אחדים ברחבי אפגניסטן. דובר צבאי מסר כי במהלך הפעולה נהרגו לפחות 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נסמר מפי מקור צבאי על הריגתם של 5 חיילים בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון לבים פעילי טרור מוסלמים במחוזות ע'אזני והארט.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של טען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר לאהור. המטען הופעל בתחנת רכבת.
--
איראן – טרור - כורדים: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 4 חיילים ממשמרות המהפכה בהיתקלות עם מורדים כורדים הפועלים במערב המדינה.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה, סעד אל-עומדא, בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע בתימן. ביומיים האחרונים נהרגו 52 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפות אווירות יזומות של תימן וארה"ב.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שהרגו 2 אזרחים בשתי תקריות שונות שהיו בעיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על מועדון-בר הנמצא בצפון ניגריה.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בהתקפות של סודאן על דרום-סודאן על רקע המחלוקת בנוגע לאזורי הנפט הנמצאים בין שתי המדינות.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 באפריל 2012 על ירי של טיל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: