Thursday, April 5, 2012

55 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בלוב; 10 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בקווקז; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; טיל נורה לעבר אילת;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 55 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים בכל רחבי סוריה – 30 מהם נהרגו בחומס. מקור לבנוני מסר על 4 נשים שנהרגו מירי של חיילים סורים. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היום הקודם (3 באפריל 2012) נהרגו לפחות 80 בני-אדם מירי של חיילים סורים ובהפגזות על בתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה – בעיקר במחוז אידליב. (בין ההרוגים היו לפחות 25 חיילים סורים). מקורות ממשלתיים בסוריה מסרו ב-4 באפריל 2012 על נסיגה חלקית של כוחות הצבא ממרכזי הערים, אולם גורמים באופוזיציה מסרו שכוחות הצבא הגבירו את עוצמת האש במקומות אחדים כמו באזור העיר חומס ובמחוז אידליב. רוסיה העבירה אזהרה לכל המדינות המתכוונות לחמש את האופוזיציה הלוחמת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מכונת-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בתיאטרון מקומי בעיר מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". התיאטרון נפתח מחדש רק לאחרונה.
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות שפרצו מחדש בין שתי מיליציות שבטיות מקומיות הפועלות בדרום המדינה. על-פי הערכות אחדות נהרגו באזור זה כמעט 200 בני-אדם בחודש האחרון.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם אנשי כוחות הביטחון הפעולים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – מצרים: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-4 באפריל 2012 על ירי של טיל לעבר אילת שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מהגבול המצרי.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: