Tuesday, April 24, 2012

34 הרוגים בסוריה; 7 פעילי טרור נהרגו בתימן, 3 מהם בחיסול-ממוקד אמריקאי; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 תלמידים נהרגו בעיראק; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; ילד נהרג בדרום-סודאן; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתם של 33 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. מרבית ההרוגים היו בהפגזות על העיר אל-חמה, ואת בתגובה לביקורה של המשלחת בעיר ביום הקדום. תושבים מקומיים מסרו על כ-50 הרוגים במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 2 בני-אדם בהפגזה של טנקים סורים על שכונה ליד העיר דמשק.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל כנראה טרם זמנו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתם של 2 תלמידים מירי של פעילי טרור מוסלמים שירו לעבר בית-ספר מקומי בצפון עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות מדיניים רשמיים בתימן מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעולה צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בדרום תימן. הכוחות התימניים מסתייעים בכוח אווירי אמריקאי לתקיפות בדרום המדינה. 3 מההרוגים נפגעו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום המדינה.
--
סודאן – טרור: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתו של ילד בדרום-סודאן בהפצצה אווירית של סודאן האסלאמית. דוברי הדרום מסרו כי צפון סודאן ממשיכה להפציץ מטרות אזרחיות וצבאיות באזור הדרום על רקע המחלוקת על שדה הנפט "הגליג" הנמצא בשטחי המריבה של שתי המדינות.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 באפריל 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: