Thursday, April 12, 2012

30 הרוגים בסוריה; 32 הרוגים בסומליה; 25 הרוגים בתימן; 3 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בפיליפינים; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; חייל נהרג באלג'יריה; מתיחות ביטחונית בין סודאן לדרום-סודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים – בעיקר באזור העיר חומס. גם באוניברסיטת חלב פרצו מהומות בין סטודנטים לאנשי כוחות-הביטחון הפועלים למען המשטר. האופוזיציה הסורית החלה להפעיל טלוויזיה לוויינית במטרה להגביר את התמיכה בה ולהפיץ מידע עדכני על הנעשה ברחבי סוריה. גורמים רשמיים מסרו על הריגתו של קצין בדרגת תת-אלוף מירי של אנשי האופוזיציה הלוחמת. מקורות נוספים ציינו של ירי של חיילים סורים לעבר פליטים הנמצאים בתוך השטח הטורקי. כמו כן נמסר על עימותים קטלניים בכפרים אחדים ליד העיר דמשק בין חיילים סורים לאנשי "הצבא הסורי החופשי". לאורך כל היום נרשמו עימותים רבים בכל רחבי סוריה למרות ההחלטה של הפסקת-אש שלכאורה החלה ב-10 באפריל 2012. הטלוויזיה הסורית שידרה את הלוויותיהם של 33 חיילים סורים שנהרגו בימים האחרונים בעימותים קטלניים עם האופוזיציה הלוחמת. קופי אנאן, שליח האו"ם לסוריה, מנסה לבחון אפשרות של מעורבות איראנית בפתרון מוסכם על המשטר הסורי בנוגע לסיום האלימות במדינה. ועם זאת, ענאן התבטא בביקורת כלפי סוריה שהיא אינה עומדת כיאות בהתחייבויותיה להפסקת-אש מלאה ברחבי מדינה. סוריה הודיעה שהחל מה-12 באפריל 2012 תחול הפסקת-אש כללית ברחבי המדינה החל מהשעה 06:00 בבוקר. מעשי הביזה והאונס הנעשים בידי כנופיות "השביחה" העלוויות נמשכים בכל רחבי סוריה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש אפריל 2012 נהרגו באפגניסטן 11 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 108 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בפיגוע שהתבצע יום קודם לכן נגד מתקנים משטרתיים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. ככול היודע נהרגו עד כה 19 בני-אדם מהם היו 16 שוטרים אפגנים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם נוספים בעימותים קטלניים שפרצו בדרום המדינה בין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתם של 17 חיילים סומלים ו-15 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בעקבות קרבות שפרצו בדרום סומליה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות רשמיים באלג'יריה מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים ומקורות רשמיים בסודאן ובדרום-סודאן מסרו ב-11 באפריל 2012 על מתיחות ביטחונית בגבול המשותף על רקע הפסקת השיחות המדיניות על שטחי המריבה הקשורים לתעשיית הנפט של שתי המדינות במחוז אביי. כוחות צבא של דרום-סודאן נכנסו לאזורי המריבה. סודאן הודיעה שקיים חשש כבד לפריצתה של מלחמה בין שתי המדינות על רקע זה. האוכלוסייה המקומית המתגוררת באזור פונתה לאזורים מרוחקים יותר. בשבועות האחרונים היו תקריות רבות שגרמו להרוגים ולפצועים רבים בשתי המדינות.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: