Friday, April 13, 2012

20 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 4 חיילים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בתאילנד; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; הרוג בקווקז;
==
סוריה - מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים במפרץ הפרסי מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה – ביום הראשון של הפסקת האש שהוכרזה בתיווכו של קופי אנאן, שליח האו"ם לסוריה. מרבית ההרוגים היו בעיר חומס בהפגזות של הצבא הסורי על בתי התושבים. באוניברסיטת חלב נמשכו גם במהלך היממה האחרונה הפגנות של סטודנטים שיצאו להפגין נגד המשטר. במקומות נוספים נערכו הפגנות מחאה של אלפי בני-אדם. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתו של קצין בצבא הסורי בהתקפה של מורדים על אוטובוס צבאי שנסע באזור העיר חלב. מקורות באו"ם העוקבים אחרי הנעשה בסוריה מסרו ב-12 באפריל 2012 כי ברוב המקרים השקט נשמר ברחבי סוריה למרות שכוחות-הביטחון לא נסוגו מהערים המרכזיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 4 חיילים אפגנים בתקריות שונות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בעימותים קטלניים עם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז חייבאר. מקורות נוספים מסרו כי השבעה היו חברים לשעבר בארגון שביקשו לערוק לכוחות הממשלה.
--
עיראק – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על עולי-רגל שיעים בצפון עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום תימן.
--
ניגריה – טרור – אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. מקור נוסף מסר כי פעילי הטרור מזוהים עם ארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילים טורקים בהיתקלות קטלנית שהתרחשה על גבול עיראק עם חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתו של תובע מחוזי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור על מסגד מקומי הנמצא בדרום המדינה. פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור מבצעים פעולות טרור נגד כל מי שמשתף פעולה עם הממשלה התאילנדית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: