Saturday, April 21, 2012

43 הרוגים בסוריה; 20 פעילי טרור נהרגו בתימן; 19 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 11 חיילים נהרגו בסודאן; 8 הרוגים בניגריה; 4 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; הרוג בעיראק; שוטר נהרג בקשמיר; 69 הרוגים בעיראק בסדרה של פיגועים יום קודם לכן ;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ממשלתיים סוריה מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 17 אנשי כוחות הביטחון ו-26 אזרחים במהלך היממה האחרונה בעימותים קטלניים שהתרחשו ברחבי סוריה. 10 חיילים סורים נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה במשקל של 100 ק"ג שהופעל ליד הגבול עם ישראל, ו-5 חיילים נהרגו באזור דרעא מירי של אנשי האופוזיציה הלוחמת הפועלים באזור. 2 חיילים נוספים נהרגו בתקריות אחרות. לאחר תפילת "יום השישי" נערכו הפגנות רבות נגד המשטר בכל רחבי סוריה. מקורות באו"ם מסרו על יוזמה חדשה של מועצת-הביטחון לשלוח כ-500 משקיפים נוספים לסוריה על-מנת לפקח על הפסקת-האש השברירית. דוברי "הצבא סורי החופשי" מסרו כי האו"ם צריך להחליט על הקמת "מסדרונות הומניטאריים" במקומות אחדים ברחבי סוריה על-מנת לסייע לאוכלוסייה ואף לחמש את המורדים הפועלים נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. רוסיה מתנגדת להטלת עיצומים נוספים על סוריה. ארה"ב מאשרת שהיא מעניקה "סיוע לא קטלני" לאופוזיציה הסורית – זאת אומרת, ארה"ב אינה מחמשת את האופוזיציה.
--
אפגניסטן - נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 4 חילי נאט"ו מהכוח האמריקאי בהתרסקות מסוק צבאי שהיה פעילות מבצעית באפגניסטן. מאז תחילת חודש אפריל 2012 נהרגו באפגניסטן 23 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 120 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 19 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא הפקיסטני שפעל באזור צפון-מערב פקיסטן. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים היו חברי "רשת חאקאני" המקושרת לארגון הטליבאן ולארגון אל-קאעידה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתו של אזרח אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז תקרית. מקורות נוספים ציינו כי בעקבות סדרת הפיגועים שהיו יום קדום לכן נהרגו לפחות 68 בני-אדם בכל רחבי עיראק באחד מהפיגועים הקשים שידעה עיראק בחודשים האחרונים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעולה צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא התימני שפעל במחוזות הדרום הנמצאים בשליטת ארגון אל-קאעידה.
--
סודאן - מחוז הנילוס הכחול: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 11 חיילים מרפובליקה מרכז אפריקה בעימותים קטלניים שפרצו עם מורדים מקומיים הפועלים במחוז האוטונומי "הנילוס הכחול". דוברי המורדים מסרו על הריגתם של 79 חיילים בקרבות שפרצו במחוז העצמאי.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "וקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. גורמים מדיניים בניגריה מסרו ב-20 באפריל 2012 על החלטה פרלמנטרית שהתקבלה בנוגע למלחמת-חורמה נגד הארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם".
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתו של שוטר הודי מירי של צלף שפעל מטעם ארגון טרור מוסלמי המקושר לפקיסטן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: