Monday, April 9, 2012

38 הרוגים בניגריה; 59 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בעיראק; 9 הרוגים באפגניסטן; 8 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 3 הרוגים בפקיסטן; הרוג בקווקז; 1,000 הרוגים בסוריה בשבוע האחרון;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית וממקורות ערביים בלבנון ובמפרץ-הפרסי מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 59 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה – בעיקר באזור העיר אל-חמה והעיר חומס. הצבא הסורי הפגיז שכונות רבות באזור העיר חומס בשכונות בהן הוא חושש להיכנס ולהתעמת באופן ישיר עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל בעיר. מקורות רשמיים בסוריה הכחישו את הטענתה שהצבא הסורי ייסוג ממרכזי הערים גם ללא הסכמה מפורשת מצד האופוזיציה הלוחמת על הפסקת כל מעשי האיבה ברחבי סוריה. מקורות טורקיים מסרו על קרבות קשים בין הצבא הסורי לאנשי כוחות האופוזיציה הפועלת באזור הגבול עם טורקיה. האופוזיציה הסורית מפרסמה סרטונים מזעזעים על מעשי הזוועה של הצבא הסורי כלפי האזרחים המתגוררים בכפרים אחדים ברחבי מחוז אידליב. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 באפריל 2012 כי במהלך בשבוע האחרון נהרגו לפחות 1,000 בני-אדם בעימותים הקטלניים בין הצבא הסורי לכוחות האופוזיציה הלוחמת.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במבצע צבאי משולב שנערך במקומות אחדים ברחבי אפגניסטן נגד פעילי הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתרחשו באזור העיר קראצ'י. בין ההרוגים היה שוטר אחד שנהרג כנראה מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם נוספים בהתקפות של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעולות טרור רבות שהתבצעו יום קודם לכן. סה"כ נהרגו במהלך היממה הקודמת 18 בני-אדם (בדו"ח הקודם מסרנו על 5 הרוגים).
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בתימן ומקורות תקשורתיים מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום-תימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד כנסייה נוצרית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור העיר קאדונה שבצפון ניגריה. שעות אחדות לאחר מכן התפוצצה מכונית-תופת בעיר ג'וס, אך לא נמסר על הרוגים בפיגוע.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בהיתקלות עם כוחות הביטחון שפעלו באזור הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: