Wednesday, April 4, 2012

43 פעילי טרור נהרגו בתימן; 74 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בסומליה; שדרן טלוויזיה נרצח בעיראק; 3,000 פעילי טרור מוסלמים פועלים בדרום-תאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של לפחות 74 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. במהלך היממה האחרונה נמסרו על עימותים קטלניים במחוז אידליב ובמחוז דרעא. סוריה הודיעה באופן רשמי על יישום "תוכנת קופי אנאן" לסיום המשבר בסוריה. היישום יתחיל ב-10 באפריל 2012. האופוזיציה הלוחמת חוששת שעד תאריך-היעד, המשטר הסורי יגביר את הלחץ הצבאי על המורדים. מקור רשמי בסוריה מסר ב-3 באפריל 2012 שמאז שהחלו האירועים האלימים בסוריה נהרגו יותר מ-3,000 אנשי כוחות-הביטחון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים ו-2 שוטרים בסדרה של היתקלויות אלימות אין כוחות הביטחון של אפגניסטן לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקור נוסף מסר על הריגתם של 5 חיילים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על נקודת-ביקורת צבאית. דובר רשמי מסר על הריגתם של 9 שוטרים אפגנים ביומיים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות ועימותים שהתרחשו בצפון-מערב המדינה בין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן לבין אנשי כוחות-הביטחון הפקיסטנים במהלך ניסיון להטיל עוצר על התושבים. מקור תקשורתי מקומי מסר שהתבצעה ההתקפה שכללה זריקת רימון וירי ולעבר תושבים מקומיים. מקור אחר מסר שכנראה נהרגו גם אזרחים מירי של חיילים פקיסטנים.
--
עיראק – טרור; מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתו של עיתונאי עיראקי העובד בטלוויזיה המקומית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור תכרית.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בתימן מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של 43 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין מיליציה אסלאמית פרו-ממשלתית הפועלת בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. גורמי טרור בניגריה מסרו כי הפעולה התבצעה בתגובה לפגיעה במוסלמים בידי כוחות-הביטחון.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-3 באפריל 2012 על 3,000 פעילי טרור מוסלמים הנמצאים בדרום המדינה והמנהלים מאבק דמים נגד הצבא ונגד התושבים המקומיים שאינם מוסלמים. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-1 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בסדרת הפיצוצים שהיה יום קודם לכן בדרום המדינה שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. עד כה נהרגו לפחות 14 בני-אדם ונפצעו יותר מ-100 נוספים בפיגוע שהתבצע בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




No comments: