Sunday, April 8, 2012

130 הרוגים בסוריה; 10 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 2 פעילי טרור נהרגו בתימן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 130 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים – בעיקר באזור העיר חומס ואל-חמה. כצפוי, כוחות הביטחון של סוריה הגבירו את המאמץ הצבאי נגד האופוזיציה הסורית לקראת הכרזת הפסקת-האש שתחול ב-10 באפריל 2012. במהלך היומיים האחרונים יצאו עשרות אלפי מפגינים כדי למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. תושבים במחוז אידליב מסרו כי הצבא הסורי פועל אכזריות רבה בכפרים רבים תוך כדי ירי מסיבי לעבר תושבים; הפצצת בתים על יושביהם; אונס של נשים וביזה מסיבית של רכוש פרטי. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי בסוף השבוע האחרון נהרגו ברחבי סוריה יותר מ-200 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן נגד פעילי הארגון.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן. מאז תחילת חודש אפריל 2012 נהרגו באפגניסטן 7 חיילי נאט"ו. מאז תחילת השנה נהרגו באפגניסטן 104 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – שיעים – סונים – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 4 שיעים בידי מוסלמים סונים קיצונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חברי מיליציה מוסלמית קיצונית מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו ידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז דיאלה ובאזור בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעת ניסיון לבצע פיגוע התאבדות במתחם של המודיעין הצבאי השוכן בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים אסלאמיים בסומליה מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נגד שיירה צבאית שנעה באזור העיר מוגדישו. עדיין אין אישור לידיעה הזו מגורם רשמי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: