Sunday, April 29, 2012

25 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים בפקיסטן; 11 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בעיראק; 5 פעילי טרור נהרגו בתימן; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו בקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם בשתי תקריות עיקריות שהיו באזור השוכן צפונית לדמשק ובתקרית ימית שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל נגד המשטר העלווי של שאר אל-אסד. לפחות 15 מההרוגים היו מורדים שנפגעו מירי של חיילים סורים שפעלו בצפון דמשק. טורקיה מחמשת פעילים כורדים המתנגדים למשטר הסורי ולפעילותם של אנשי המחתרת הכורדית – ה-PKK. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על קרבות באזור ארמון הנשיאות השוכן בעיר לטקיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 2 שומרי ראש בהתקפה של 2 פעילי טרור מוסלמים מתאבדים מארגון הטליבאן על שיירה של מושל מקומי המכהן באזור דרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם בקרב יריות בין כוחות הביטחון לבן אנשי מליציה אסלאמית-אתנית חמושה הפעלת באזור העיר קראצ'י. בין ההרוגים היו 2 אנשי כוחות הביטחון של פקיסטן. למיליציה הזו יש מניעים פוליטיים-אתניים בפעילותה נגד נבחרי ציבור ונגד פעולות השלטון בעיר. ועם זאת, חשוב לציין שהתקשורת הפקיסטנית בקראצ'י מעדיפה לכנות את המעשים האלה כ"פעילות של גנגסטרים". כמו כן נמסר מפי מקור צבאי על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני הפועל בדרום-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם – אישה ושלושת ילדיה – מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במזרח עיראק. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל עיראקי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר מוסול.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה - טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 11 בני-אדם בקרבות שפרצו בין חיילים סומלים בשיתוף עם חיילים מקניה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: