Wednesday, April 11, 2012

127 הרוגים בתימן; 52 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים באפגניסטן; 12 הרוגים בסומליה; 9 הרוגים בקווקז; 6 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בעיראק; 41 הרוגים בניגריה בפיגוע בכנסייה נוצרית; ארגון "בוקו חראם" מרחיב את פעילותו למאלי; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; חייל נהרג בפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות תקשורתיים בטורקיה ובלבנון מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם מירי של חיילים סורים ובעימותים קטלניים עם אנשי "הצבא הסורי החופשי". בין ההרוגים היו לפחות 6 חיילים סורים, וכן לפחות 26 אזרחים נהרגו בהפגזות על העיר חומס. גורמים נוספים מסרו כי הפסקת-האש שהייתה אמורה להתחיל ב-10 באפריל 2012 קרסה לחלוטין לאור הפעילות הצבאית האינטנסיבית של הצבא הסורי נגד האופוזיציה הלוחמת הפועלת באזורים רבים ברחבי סוריה. גורמים נוספים באו"ם האשימו את המשטר הסורי בהפרת הבטחה שניתנה לשליחי האו"ם בנוגע לסיום מעשי האלימות ונסיגת הכוחות הסוריים ממרכזי הערים. גם האופוזיציה הסורית מסרה ב-10 באפריל 2012 על תגבור של כוחות צבאיים בערים אחדות ברחבי סוריה בעיקר באזור חומס ובמחוז אידליב. תושבים במחוז אידליב מסרו ב-10 באפריל 2012 על שריפת בתים בכפרים אחדים ועל ירי מסיבי לעבר בתי התושבים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 באפריל 2012 כי בשמונת הימים האחרונים נהרגו לפחות 1,000 בני-אדם. קופי אנאן ביקר במחנה פליטים בטורקיה בו מתגוררים סורים שנמלטו מאזורי הקרבות בסוריה. שר-החוץ הרוסי העביר ביקורת על עמדתה השלילית של טורקיה כלפי משטרו של בשאר אל-אסד לאור האירועים של השנה האחרונה. טורקיה העלתה את הכוננות הקרקעית והאווירית בגבול עם סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן. בין ההרוגים היו לפחות 8 שוטרים אפגנים. ארגון הטליבאן ביצע את סדרת הפיגועים באמצעות 3 פעילי טרור מתאבדים שתקפו מוסדות ממשלתיים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות אתניות-פוליטיות הפועלות באזור העיר קראצ'י. בין ההרוגים היה שוטר.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פ-עילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר כירכוך.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 127 חיילים ופעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך קרבות קטלניים שנערכו בדרום המדינה במהלך היומיים האחרונים. כוחות אוויריים אמריקאים היו מעורבים בקרבות הללו.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה. המטען הופעל באזור מסחרי הומה אדם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-10 באפריל 2012 שבפיגוע שהתבצע בכנסייה נוצרית בצפון ניגריה ב-8 באפריל 2012, מספר ההרוגים עלה ל-41 בני-אדם. את הפיגוע ביצעו פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור – ניגריה: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-10 באפריל 2012 על הרחבת פעילותו של ארגון הטרור הניגרי "בוקו חראם" לתוך אזורים אחדים הנמצאים במאלי. מאלי עברה לפני ימים אחדים הפיכה צבאית.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים אסלאמיים המקושרים לאיראן מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילים טורקים מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון טורקיה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים בסדרה של היתקלויות עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתו של חייל ועל פציעתם של 27 נוספים מפיצוץ של מוקש הופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: