Monday, April 16, 2012

35 הרוגים באפגניסטן; 19 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בפקיסטן; 3 בכירים באל-קאעידה ו-3 ילדים נהרגו בתימן; 3 הרוגים בסומליה; 2 שוטרים נהרגו בסיני; 35 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 400 פעילי טרור נמלטו מהכלא בפקיסטן בפעולה של ארגון הטליבאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 19 בני-אדם בהפגזות מסיביות של הצבא הסורי על שכונות אחדות בעיר חומס. מקורות נוספים מסרו כי זה היום השלישי בו הצבא הסורי מפגיז את העיר ללא הרף תוך כדי גרימת סבל בלתי נסבל לאוכלוסייה האזרחית. דוברים נוספים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים קטלניים ברחבי סוריה בין כוחות הצבא לבין האופוזיציה הלוחמת הפועלת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות מקומיים מסרו שכנופיות "השביחה" העלוויות פועלות בעיר חומס תוך כדי ביזה ואונס של נשים מקומיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 11 שוטרים ו-5 אזרחים אפגנים מפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר מפי גורמים רשמיים על הריגתם של 19 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. מקור צבאי נוסף מסר כ מהלך הימים האחרונים נהרגו 59 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולות יזומות של הצבא האפגני בשיתוף עם כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. במהלך היום נערכה באפגניסטן סדרת טרור רחבת-הקיף נגד כוחות הצבא ונגד מבנים ממשלתיים במקומות רבים ברחבי המדינה. פעילי טרור מארגון הטליבאן השתמשו במתאבדים, במטעני-חבלה, בירי והפגזות של ירי מרגמה על נקודות אחדות. מתחם השגרירויות בעיר קאבול הותקף גם הוא בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מספר ההרוגים בהתקפות הללו הגיע ל-35 בני-אדם. דוברי הטליבאן מסרו כי זו התקפה ראשונה בסדרה של התקפות נוספות נגד הנוכחות האמריקאית באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בעימותים קטלניים נוספים שפרצו בין שתי מליציות אתניות-פוליטיות הפועלות באזור העיר קראצ'י. בפעולה של ארגון הטליבאן על בית-כלא בצפון-מערב המדינה הצליחו להימלט כ-400 אסירים – רובם פעילי טרור מארגון הטליבאן. בפעולה השתתפו לפחות 150 פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 3 מפקדים בכירים בארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בדרום תימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 ילדים בהתקפת טרור של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 35 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בשני חיסולים ממוקדים אמריקאים שנערכו בדרום סומליה בימים האחרונים. המקור ציטט דיווח של סוכנות הידיעות AP על התקיפה. מקור מוסלמי המקורב לאיראן מסר דיווח דומה על כך, אולם אין אישור נוסף לידיעה הזו ממקור רשמי בסומליה. בשעות הערב נמסר מפי גורם רשמי בסומליה על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחצי-האי סיני.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: