Tuesday, May 8, 2012

32 חיילים נהרגו בתימן; 28 הרוגים בסוריה; 14 חיילים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים באפגניסטן; 2 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בתימן; חייל נהרג באלג'יריה; 2 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בכוויית מסרו ב-7 במאי 2012 על הריגתם של 28 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ותושבים בעיקר באזור דיר אל-זור – שם מנהל הצבא הסורי מבצע צבאי נגד עריקים ונגד אנשי האופוזיציה הלוחמת הפועלת נגד המשטר. בין ההרוגים היו לפחות 5 ילדים. במהלך היום נערכו בחירות לפרלמנט הסורי בעקבות לחץ על המשטר לבצע רפורמות פוליטיות מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011. בבחירות התמודדו יותר מ-7,100 מועמדים על 250 מושבים בפרלמנט, וכן 7 מפלגות קיבלו היתר לפעול לצד מפלגת הבעת'. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו על 5 פיצוצים שהיו במחוז אידליב, ועל חמישה הרוגים בסדרה של פיצוצים שהיו באזור דמשק וחאלב. אחד מדוברי האופוזיציה הסורית ידע למסור רק על 7 הרוגים במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 במאי 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מירי של חייל אפגני. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים אפגנים בפעילות מבצעית יזומה שנערכה על-ידי כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 במאי 2012 על הריגתם של 14 חיילים פקיסטנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור הגבול עם אפגניסטן. אנשי הטליבאן ערפו את ראשיהם של שני חיילים ולאחר מכן הם נתלו.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-7 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בחמישה פיגועים שהיו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-7 במאי 2012 על הריגתם של 32 חיילים בהתקפה על בסיס צבאי הנמצא בדרום תימן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-7 במאי 2012 על הריגתם של 2 מפקידים בכירים בארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-7 במאי 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במבצע צבאי שנערך בצפון המדינה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-7 במאי 2012 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במזרח המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-7 במאי 2012 על הריגתם של 2 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים בעקבות ניסיון של חברי המחתרת לזרוק רימון יד לעבר נקודת-ביקרות באזור סירנאק. גורם צבאי מסרו שהאירוע התרחש ב-5 במאי 2012, אולם רק כעת נמסר אישור לידיעה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: