Monday, May 6, 2013

100 הרוגים בסוריה; 19 טרוריסטים מוסלמים ואזרחים נהרגו בפקיסטן; 16 הרוגים נוספים בניגריה; 8 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בעיראק; 5 טרוריסטים מוסלמים וחיילים נהרגו במאלי; 3 חיילי נאט"ו נוספים נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בתאילנד בפיגוע אסלאמי; מנהיג מקומי בסודאן נרצח בידי מיליציה מוסלמית; פיגועים וקרבות נוספים היו בתימן, בסודאן, בלבנון, באלג'יריה, באפגניסטן, בקשמיר ובקווקז;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 במאי 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שבהם השתתפו כנופיות "השביחה" הרצחניות נגד תושבים סונים על-מנת לגרשם מאזורים בהם מתגוררים עלווים. מקורות שונים בסוריה מסרו על מאות הרוגים בשני כפרים אליהם נכנסו כנופיות "השביחה" הפועלות בשם המשטר הסורי של בשאר אל-אסד. דוברים שונים בסוריה מסרו כי המשטר הסורי עוסק מזה שבועות אחדים ב"טיהור אתני" של כל האזורים שהם מתגוררים עלווים. אלפים רבים נרצחו ועוד עשרות אלפים נמלטו מבתיהם. גורמים רשמיים בסוריה מסרו כי ישראל ערכה התקפה נוספת באזור דמשק וכי ההתקפה הזו היא "הכרזת מלחמה" על סוריה. לבנון ביקשה מהאו"ם לגנות את ישראל. מקורות בישראל מסרו כי כל היעדים שהותקפו בסוריה היו מחסנים ובסיסים של ארגון חיזבאללה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן; מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 במאי 2013 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו נוספים מפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. במהלך 24 שעות נהרגו 8 חיילי נאט"ו באפגניסטן. בין ההרוגים היה חייל גרמני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-5 במאי 2013 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 במאי 2013 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל ביום שישי האחרון בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור העיר בגדאד נגד מסגד שיעי. בין ההרוגים היה האימאם של המסגד ו-5 מתפללים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 במאי 2013 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-5 במאי 2013 על הריגתו של מנהיג מקומי בעיר אביי בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור בשם ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 במאי 2013 על הריגתם של 16 בני-אדם נוספים בעימותים קטלניים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים במרכז ניגריה. ב-24 השעות האחרונות נהרגו לפחות 40 בני-אדם בקרבות הללו.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-5 במאי 2013 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך הפעולה זה נהרגו 2 החיילים.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-5 במאי 2013 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: