Thursday, May 30, 2013

350 הרוגים בסודאן; 90 הרוגים בסוריה; 53 הרוגים בעיראק; 28 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; חייל נהרג בלוב; פיגועים וקרבות נוספים היו בלוב, באלג'יריה, בטוניסיה, בסומליה, בניגריה, בתימן, בלבנון, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 במאי 2013 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בקרבות ובעימותים קטלניים שהיו בערים אחדות ברחבי סוריה. הצבא הסורי, בסיוע טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה וחיילים איראנים, הצליח להשתלט מחדש על אזורים אחדים במחוז אידליב ובמחוז דרעא במהלך השבוע האחרון. מאות בני-אדם נהרגו בשבוע האחרון בעימותים הללו, אולם עדיין אין אישור וודאי בנוגע למספר ההרוגים של הימים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 במאי 2013 על הריגתם של 22 חיילים ו-6 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-29 במאי 2013 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בכירים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 במאי 2013 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 במאי 2013 על הריגתם של 53 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך היממה האחרונה.
--
סודאן – קורדופאן: מקורות צבאיים בסודאן האסלאמית מסרו ב-29 במאי 2013 כי לאחר קרבות קשים שנערכו באזור דרום קורדופאן, נהרגו יותר מ-350 מורדים בפעילות צבאית יזומה של הצבא הסודאני.
--
לוב – טרור: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-29 במאי 2013 על הריגתו של חייל מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר בנגאזי. מקורות צרפתיים מסרו כי צרפת מנסה לארגן מדינות אפריקאיות כדי להילחם בארגון אל-קאעידה הפועל בחופשיות בדרום לוב.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: