Friday, May 10, 2013

100 הרוגים בסוריה; 46 שוטרים נהרגו בניגריה בהתקפה אסלאמית; 8 הרוגים באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 5 הרוגים בפקיסטן; קצין בכיר נהרג בתימן; פיגועים וקרבות נוספים היו בתאילנד, בפיליפינים, באפגניסטן, בפקיסטן, בקשמיר, בתימן, בסומליה, בסודאן, במאלי, בעיראק ובלבנון;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 במאי 2013 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה – בעיקר בערים המרכזיות כמו בדמשק, חומס וחאלב. במקומות אחדים הצבא הסורי מצליח להשתלט מחדש על אזורים שהם שלטו עד כה ארגוני המורדים הפועלים נגד המשטר. לאורך על היממה האחרונה נרשמו מאות אירועים אלימים שכללו ירי לעבר אזרחים, ירי של צלפים, הפצצות אוויריות, פיצוץ של מטעני-חבלה, ביזה ואנס של נשים סוריות בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה. כ-40,000 מוסלמים רדיקלים ממדינות שונות הגיעו לסוריה בשנתיים האחרונות. מתוך 127 בתי-חולים שיש בסוריה, 54 מהם נהרסו בקרבות בשנתיים האחרונות.
--
אפגניסטן – מחאה ואלימות: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-9 במאי 2013 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך הפגנה שנערכה נגד כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 במאי 2013 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של אנשי מיליציות מוסלמיות חמושות על רקע מערכת הבחירות המתקיימת בפקיסטן בחודש האחרון. רק על רקע מערכת הבחירות הזו נהרגו עשרות בני-אדם ונפצעו יותר מ-700 בני-אדם נוספים בידי מיליציות מוסלמיות חמושות.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-9 במאי 2013 על הריגתו של קצין בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן. ביומיים האחרונים נהרגו בדרך זו 4 קצינים בכירים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 במאי 2013 על הריגתם של 46 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. על-פי מקורות אחדים, נהרגים מידי יום כ-60 בני-אדם בהתקפות טרור אסלאמיות ובפעולות נקמה של הצבא הניגרי נגד תושבים הנחשדים כחברי הארגון. בחודשים האחרונים הוחמר המצב הביטחוני בניגריה לנוכח התקפות טרור אסלאמיות קשות נגד בני העדה הנוצרית המתגוררת בניגריה. מאות בני-אדם נהרגו בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2013.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-9 במאי 2013 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום אלג'יריה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים בסוריה מסרו ב-9 במאי 2013 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: