Friday, May 31, 2013

80 הרוגים בסוריה; 64 הרוגים בדארפור; 26 טרוריסטים מוסלמים ואזרחים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בעיראק; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בלוב; פיגועים וקרבות נוספים היו בלבנון; בסודאן; בסומליה; במאלי; בתימן; בעיראק; באפגניסטן; בפקיסטן; ובפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בלבנון מסרו ב-30 במאי 2013 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בערים המרכזיות של סוריה. מקורות מנוספים מסרו כי הלחימה באזור העיירה קוסייר עדיין נמשכת למרות המאמצים הרבים שעושה הצבא הסורי לדכא את המורדים הפועלים באזור. מקורות נוספים מסרו כי הצבא הסורי הצליח להשתלט על בסיס צבאי אווירי שהיה עד כה בידי המורדים. דוברים של המורדים הפועלים באזור העיירה קוסייר מסרו כי הם מתחננים לעזרה צבאית ולעזרה רפואית. לדבריהם, יש להם כ-700 פצועים, מתוכם כ-100 בני-אדם מונשמים בשל פציעתם הקשה. כמו כן נמסר מפי אחדים מהם על נפילתן של כ-50 פצצות על העיירה בכל שעה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 במאי 2013 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן על סניף של הצלב-האדום הנמצא באזור העיר קאבול. גורמים משטרתיים באפגניסטן מסרו על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 במאי 2013 על הריגתם של 17 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות אווירית יזומה של הצבא הפקיסטני שנערכה באזור מחוז קוראם. גורמים צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו כי באזור זה מתנהל מבצע צבאי נרחב נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן, מארגון אל-קאעידה ומארגוני טרור נוספים הפועלים באזור.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 במאי 2013 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים בעיראק מסרו כי בשבוע האחרון נהרגו בעיראק לפחות 170 בני-אדם בפיגועי טרור קטלניים של ארגון אל-קאעידה וארגוני טרור נוספים.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-30 במאי 2013 על הריגתם של 64 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות שבטיות חמושות הפועלות באזור דרום דארפור.
--
לוב – טרור: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-30 במאי 2013 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שהתבצעה באזור העיר בנגאזי. גורמים רשמיים בלוב מסרו כי התקפות של טרוריסטים מוסלמים על כוחות הצבא הם עניין שגרתי המתבצע מידי יום ביומו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: