Tuesday, May 28, 2013

70 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בסודאן; 70 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים באפגניסטן; 6 שוטרים ו-3 אזרחים נהרגו בפקיסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקניה; פיגועים וקרבות נוספים היו במאלי, בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, בלבנון, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-27 במאי 2013 על הריגתם של כ-70 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתה של כתבת הטלוויזיה אל-איחברייה, מירי של צלף, במהלך סיקור הלחימה בעיירה אל-קוסייר. מקורות שונים בלבנון מסרו על כ-5,000 אנשי חיזבאללה הנמצאים בסוריה ומסייעים למשטר של בשאר אל-אסד. גורמים נוספים מסרו כי עוד כ-5,000 אנשי חיזבאללה יגיעו לסוריה בחודשים הקרובים. כמו כן נמסר מפי מקורות עיראקיים על סיוע של גורמים שיעים עיראקיים לנשיא הסורי בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2013 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן וכן על הריגתו של איש כוחות הביטחון בהיתקלות שהתרחשה ביממה האחרונה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2013 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 במאי 2013 על הריגתם של 6 שוטרים בהיתקלות שהייתה עם טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועים אלימים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 במאי 2013 על הריגתם של 70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בכל רחבי עיראק בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מאז תחילת חודש מאי 2013 נהרגו כ-500 בני-אדם בפיגועי טרור. בחודש אפריל 2013 נהרגו כ-720 בני-אדם בפיגועי טרור.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-27 במאי 2013 על הריגתו של מוסלמי רדיקלי בהיתקלות עם אנשי כוחות הביטחון של קניה. מקורות נוספים בקניה מסרו כי האיש הטיף למוסלמים בקניה להצטרף לארגון הטרור הסומלי "אל-שבאב".
--
סודאן – קורדופאן: מקורות צבאיים בסודאן האסלאמית מסרו ב-27 במאי 2013 על הריגתם של 70 מורדים בדרום קורדופאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה בידי כוחות-הביטחון של סודאן. אזור קורדופאן מבקש להתנתק מסודאן האסלאמית של עומר אל-באשיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: