Wednesday, May 22, 2013

200 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בדרום-סודאן; 11 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בקווקז; 3 חיילים נהרגו בלבנון; 51,000 הרוגים בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים היו בפיליפינים, במאלי, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, באפגניסטן, בתימן, בניגריה ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות שונים בסוריה ובלבנון מסרו ב-21 במאי 2013 על הריגתם של כ-200 בני-אדם בקרבות קשים שהיו באזור העיירה אל-קוסייר ליד הגבול הלבנוני. כמו כן נמסר על חילופי אש קלים בין הצבא הסורי לבין הצבא הישראלי באזור רמת הגולן. מקור רשמי בסוריה מסר כי התגובה הסורית נעשה לנוכח ההתגרות הישראלית של הימים האחרונים בסוריה. גורמים שונים באיראן האשימו את סעודיה שהיא מממנת את הטבח שנעשה בסוריה ובעיראק. ביומיים האחרונים נהרגו בסוריה ובעיראק יותר מ-400 בני-אדם בפעולות טרור ובעימותים קטלניים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 במאי 2013 על הריגתם של 11 שוטרים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הארט.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-21 במאי 2013 על הריגתם של 51,000 בני-אדם מפיצוץ של מטעני-חבלה מאולתרים מאז שנת 2001 – השנה בא החלה המלחמה בטרור העולמי בעקבות הפיגועים בארה"ב. כמו כן נמסר על הריגתו של סטודנט נוצרי מירי של טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתם של 6 נוספים באזור בעיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 במאי 2013 על הריגתם של 40 בני-אדם מפיצוץ של מכוניות-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בימים האחרונים נהרגו בעיראק יותר מ-200 בני-אדם בפיגועי טרור.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-21 במאי 2013 על הריגתם של 30 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין מורדים מקומיים הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-21 במאי 2013 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים בצפון הקווקז. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים לבנון מסרו ב-21 במאי 2013 על הריגתם של 3 חיילים בחילופי אש שפרצו בעיר טריפולי בין כוחות הצבא לבין אנשי מיליציה חמושים התומכים בנשיא הסורי אסד. מקור רשמי בלבנון מסר גם על הריגתם של אנשי מיליציה אחדים בחילופי האש שהיו במהלך הימים האחרונים. מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה, מידי יום ביומו ישנם עימותים אלימים בעיר טריפולי בין תומכי אסד לבין מתנגדיו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: