Saturday, August 30, 2014

160 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בניגריה;  20 הרוגים בסומליה; 10 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בפקיסטן; חייל נהרג בלבנון; חייל ישראלי מת מפצעיו; 9.5 מיליון פליטים בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים מסרו ב-29 באוגוסט 2014 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם – כולל חיילים, אזרחים וטרוריסטים – בסדרה של פיגועים ובקרבות קשים מאוד בין כוחות הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. מקורות צבאיים בסוריה מסרו כי הם הצליחו להחזיר לידיהם שטחים באזור קוניטרה שנכבשו בידי טרוריסטים מוסלמים. עוד נמסר כי נמשכות הוצאות-להרוג של חיילים סורים בצפון מדינה שנפלו לידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות באו"ם מסרו כי מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה, יותר מ-3 מיליון בני-אדם הפכו לפליטים במדינות שכנות מתוך 9.5 מליון פליטים שנאלצו לעזוב את בתיהם – מחצית מהאוכלוסייה הסורית.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 באוגוסט 2014 על הריגתם של יותר מ-160 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק לאורך כל היממה האחרונה. בין ההרוגים היו חיילים, אזרחים, כורדים וטרוריסטים מוסלמים רבים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 באוגוסט 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובתקריות נוספות שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 באוגוסט 2014 על הריגתם של 9 בני-אדם בשלוש תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. במקרה אחד הותקף מסגד שיעי בידי טרוריסטים מוסלמים סונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 באוגוסט 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות בין ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון-מערב סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 באוגוסט 2014 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות חמושות הפועלות במרכז ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי קמרון ליד הגבול עם ניגריה.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-29 באוגוסט 2014 על הריגתו של חייל בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור הגבול עם סוריה. כמו כן נמסר על חייל נוסף שנעדר בקרבות.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות תקשורתיים ישראל מסרו ב-29 באוגוסט 2014 על מותו מפצעיו של חייל שנפגע מטיל שנורה במהלך מבצע "צוק איתן". בכך הגיע מספר ההרוגים במלחמה ל-71 בני-אדם – 65 חיילים ו-6 אזרחים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: