Friday, August 29, 2014

170 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בניגריה; 40 הרוגים בלוב;  36 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים במצרים; הרוג מעזה מירי של חיילים מצרים; טרוריסט נהרג בלבנון; מורה נהרג בתאילנד בפיגוע אסלאמי; 250 חיילים הוצאו-להורג בסוריה ביומיים; עשרות חיילי או"ם נחטפו בגולן הסורי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-28 באוגוסט 2014 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות בין כוחות הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. עוד נמסר על הוצאתם להורג של 250 חיילים ביומיים האחרונים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר רקא. קרבות קשים היו גם באזור צפון-מזרח סוריה וכן באזור דרעא שגרמו לעשרות הרוגים נוספים. מקורות באיראן מסרו על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים הרוגים בקרבות שהיו עם כוחות-הביטחון של סוריה. מקורות נוספים מסרו על הפצצות של חיל-האוויר הסורי על מעבר קוניטרה באזור הסורי של רמת-הגולן שנכבש בידי האופוזיציה הסורית וארגוני טרור אסלאמיים. עוד נמסר על חטיפתם של עשרות חיילי או"ם מהפיליפינים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון ג'בהת אל-נוסרה שפעלו בגולן הסורי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 באוגוסט 2014 על הריגתם של 170 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועים ובקרבות בין הצבא הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו על קשיים רבים של הכוחות הכורדיים הפועלים נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלת בצפון עיראק. כמו כן נודע על כ-700 נשים יזידיות הנמצאות בידי טרוריסטים מוסלמים בעיר מוסול וכי במהלך השבועות האחרונים נהרגו יותר מ-3,000 יזידים בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-28 באוגוסט 2014 על הריגתם של 40 תושבי גאנה בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בלוב בעקבות מלחמת האזרחים המתחוללת במדינה בחודשים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2014 על הריגתם של 36 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 באוגוסט 2014 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים שיעים וכן על הריגתו של חייל אחד בקרבות שהיו בצפון תימן במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 באוגוסט 2014 על הריגתם של 40 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות שבטיות חמושות הפועלות במרכז ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-28 באוגוסט 2014 על הריגתם של 4 אזרחים מצרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מהג'יהאד העולמי הפועלים בצפון סיני. מקורות נוספים מסרו כי הם נחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל. כמו כן נמסר על תושב עזה שנהרג מירי של חיילים מצרים בעת ניסיון להפעיל מנהרת-הברחות מעזה למצרים.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-28 באוגוסט 2014 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעת ניסיון לבצע פיגוע בצד הלבנוני של הגבול עם סוריה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-28 באוגוסט 2014 על הריגתו של מורה מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: