Wednesday, August 13, 2014

250 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בניגריה; 70 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים באפגניסטן; 15 חיילים נהרגו בתימן; 11 הרוגים במאלי בהפצצה של צרפת; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערבים מסרו ב-12 באוגוסט 2014 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 30 אזרחים שנפגעו בפעילות צבאית סורית בחומס ובדמשק. עוד נמסר על קרבות קשים מאוד בין טרוריסטים מוסלמים מארגון דאע"ש (המדינה האסלאמית) הפועל במזרח סוריה לבין מיליציות כורדיות שניסו להניס את אנשי הארגון הפועלים באזור. מקורות אחרים מסרו כי הכורדים במזרח סוריה נחלו תבוסה קשה מידי אנשי ארגון דאע"ש.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות עצמאיים בעיראק מסרו ב-12 באוגוסט 2014 על הריגתם של 250 בני-אדם בסדרה של פיגועים ובקרבות קשים מאוד שהיו בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים חברי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלת בצפון עיראק. גורמים מקומיים מסרו תיאורים מזעזעים בנוגע לטבח שנעשה בבני המיעוט היזידי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כוחות כורדיים מנסים לעצור את ההתקדמות של חברי הארגון  בעזרת הפצצות אוויריות של הצבא האמריקאי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-12 באוגוסט 2014 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של פיגועים ובקרבות בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 3 שוטרים. עוד נמסר על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים רבים בקרבות הללו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 באוגוסט 2014 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בפקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-12 באוגוסט 2014 על הריגתם של 15 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. מקור בארגון אל-קאעידה מסרו כי בהתקפה נהרגו כ-50 חיילים.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-12 באוגוסט 2014 על הריגתם של 5 חיילים בתקפה של טרוריסטים הפועלים בצפון המדינה מהגבול של סודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 באוגוסט 2014 על הריגתם של 100 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. במהלך ההתקפה הועלו באש עשרות בתים וכן נאנסו נשים רבות.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-12 באוגוסט 2014 על הריגתם של 11 בני-אדם בהפצצה של הכוחות הצרפתיים הפועלים במאלי נגד ארגון אל-קאעידה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: