Saturday, August 16, 2014

250 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בניגריה; 14 הרוגים בסומליה; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 7 הרוגים במצרים; 5 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בקשמיר; הרוג בסודאן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, באפגניסטן, בפקיסטן, בסוריה, בעיראק, בתימן, בניגריה, בסודאן ובסומליה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בסוריה מסרו ב-15 באוגוסט 2014 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בפיגועים ובקרבות שהיו בין הצבא הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. מקורות נוספים מסרו שארגוני טרור המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הצליחו לכבוש שטחים נוספים באזור העיר חאלב. מנגד, מקורות ממשלתיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי הצליח לכבוש מחדש עיירות אחדות סביב דמשק תוך כדי הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-15 באוגוסט 2014 על הריגתם של יותר מ-250 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ועימותים קטלניים שהיו לאורך היממה האחרונה בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו כי נעשה מאמץ עליון להציל את בני המיעוט היזידי המותקפים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון עיראק. מקורות ערביים מסרו כי מנהיג הארגון אבו באכר אל-בגדאדי הצליח להימלט לסוריה עם קבוצת תומכים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 באוגוסט 2014 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה של כוחות נאט"ו הפועלים במדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בשתי פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 באוגוסט 2014 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים במהלך ניסיון לתקוף שני בסיסים צבאים בנמצאים במחוז בלוצ'יסטן. לא נמסר על הרוגים נוספים בקרב כוחות הביטחון הפועלים באזור.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 באוגוסט 2014 על הריגתם של 3 חיילים ו-2 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-15 באוגוסט 2014 על הריגתם של 14 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – קורדופן: מקורות תקשורתיים בסודאן האסלאמית מסרו ב-15 באוגוסט 2014 על הריגתו של אדם אחד בעימותים קטלניים שהיו בין כוחות הביטחון לבין תושבים במחוז קורדופן המבקשים להתנתק מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 באוגוסט 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-15 באוגוסט 2014 על הריגתם של 6 מפגינים ושל שוטר אחד בעימותים קטלניים שפרצו בין כוחות הביטחון לבין חברי תנועת "האחים המוסלמים" המציינים שנה להריגתם של כ-1,400 מפגינים במהלך הדחתו של מוחמד מורסי מנשיאות המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-15 באוגוסט 2014 על הריגתם של 2 שוטרים ואזרח אחד בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: